Încetinirea pieței forței de muncă și grevele din porturile germane și olandeze creează o acumulare masivă de containere de export cu destinația SUA, care vor avea nevoie de luni de zile pentru a fi evacuate, scrie CNBC. Printre produsele cu întârzieri se regăsesc mobila Ikea, piesele auto și automobilele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform datelor găsite prin intermediul ImportGenius, unele dintre articolele exportate din aceste porturi sunt componente esențiale pentru sectorul auto, cum ar fi bateriile cu litiu, automobilele complet asamblate, precum și o mare varietate de piese auto și șasiuri. Mercedes, BMW și Ford au fost enumerate în declarațiile recente ale autorităților vamale americane.

„Importatorii din SUA trebuie să se uite cu patru-cinci săptămâni înainte pentru a vedea dacă există o navă disponibilă”, a declarat Andreas Braun, director la Crane Worldwide Logistics. „Acest lucru nu este normal. De asemenea, dacă ai norocul să rezervi un slot pe un vas, trebuie apoi să găsești un container gol, care poate fi în altă parte.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Decorațiuni pentru casă, podele și mobilier de la Ikea au fost, de asemenea, listate”, a spus el.

„Congestia din aceste porturi se răspândește în alte porturi importante din Europa”, a spus Braun.

Încetinirea sosirii navelor, a procesării containerelor și a disponibilității containerelor, precum și a transportului cu camionul sunt probleme comune.

Potrivit Sea-Intelligence, care urmărește fiabilitatea programului navelor, doar 30-40% din toate livările globale sunt făcute la timp, în prezent. Braun a spus că această congestie nu va face decât să agraveze și mai mult timpul de pregătire a planificării logistice.

Din păcate, mutarea containerelor goale sau pline reprezintă, de asemenea, o problemă. Congestia feroviară, rezultat al încetinirii forței de muncă și al grevelor, a lăsat șinele goale.

„Nu pot aduce niciun container în port (Hamburg și Bremerhaven) înainte de termen”, a spus Braun. „Ei trebuie să aștepte șapte zile înainte de plecare și chiar și atunci nu înseamnă automat că se va încărca pe navă, deoarece capacitatea triajului feroviar este mare și există congestie”, a precizat el.

Congestia, care a redus disponibilitatea containerelor, nu este doar o sursă de îngrijorare pentru importatori, ci și lipsa percepută a containerelor poate duce la creșterea tarifelor. Aceste costuri se transferă asupra consumatorului, ceea ce se adaugă la inflație.

„Da, grevele au avut un mare impact, dar congestia s-a acumulat atât de mult încât, chiar dacă nu ar mai exista greve, situația ar rămâne haotică în următoarele trei luni”, a declarat Braun. „Unii transportatori au deviat volumele din porturile germane către Anvers și Rotterdam, ceea ce a provocat o creștere a congestiei. Această congestie a creat un efect de domino al întârzierilor. Navele care pleacă din Europa către Coasta de Est a SUA vor fi și ele în urmă acolo. Nu există nicio posibilitate de recuperare”, a adăugat el.

Odată ce un container se află pe o navă, a declarat Braun pentru CNBC, importatorii americani se pot aștepta ca containerele lor să ajungă cu o întârziere de șapte până la nouă zile.

Sindicatul german Verdi și Asociația Centrală a Companiilor Germane de Porturi Maritime (ZDS) intră marți în cea de-a șasea rundă de negocieri.