Americanii, cunoscuți pentru apetitul pentru mașini mari cu consum uriaș, au ajuns să inoveze creând o camionetă pick-up mică și accesibilă.
La un eveniment media din Long Beach, California, săptămâna trecută, start-up de mașini electrice Slate Auto a dezvăluit un mini-pickup disruptiv, radical simplu, care urmează să fie fabricat în SUA și care vizează un preț sub 27.500 de dolari, scrie Wall Street Journal.
Cu sediul în Troy, Michigan, și susținută de investitori miliardari, inclusiv Jeff Bezos, Slate va avea o abordare neortodoxă a pieței americane. În loc să pornească de la un model de lux cu profituri ridicate pentru a stimula finanțele companiei – metoda Tesla – Slate se va adresa pieței de masă cu un produs „radical de simplu, radical de accesibil”, cumulând profituri extrem de mici.
În prezentarea sa, Jeremy Snyder, directorul comercial al Slate, a afirmat că mai mult de 70% din gospodăriile americane câștigă 100.000 de dolari sau mai puțin, în timp ce plata medie pentru o mașină nouă a crescut la 742 de dolari pe lună. Industria auto a fost atât de concentrată pe „autonomie și tehnologie”, a spus Snyder, „încât prețurile au ajuns la un nivel pe care majoritatea americanilor nu și-l pot permite”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Așteptat să intre în producție la sfârșitul anului viitor, camioneta Slate este radical mică: o configurație cu o singură cabină, două locuri, aproximativ de dimensiunea unui pick-up Toyota de la mijlocul anilor 1980.
Camioneta Wee oferă o fracțiune din capacitatea unui pick-up full-size obișnuit din SUA. Și totuși, în lumea reală, mulți proprietari de vehicule private sunt obligați să plătească pentru o capacitate mai mare decât cea pe care o vor folosi vreodată, fără nicio alternativă.
Inițial disponibil cu o gamă de două pachete de baterii, oferind o autonomie estimată de 150 sau 240 de mile, autocamionul va fi echipat și cu un port North American Charging Standard (NACS), compatibil cu rețeaua Supercharger a Tesla. Deși oferta inițială va fi doar cu tracțiune spate (201 CP), este demn de remarcat faptul că portbagajul foarte adânc (portbagajul din față) păstrează spațiu pentru o a doua unitate de alimentare, în cazul în care compania dorește să ofere tracțiune integrală.
Slate intenționează să înființeze o unitate de producție pe un teren dezafectat din orașul Warsaw, Indiana.