ANALIZĂ Lidl rămâne lider în topul celor mai mari retaileri, pentru patru ani la rând/ Primii cinci retaileri au trecut pragul de peste 10 miliarde lei cifra de afaceri fiecare

lidl, retailer, magazin

Retailerul german Lidl rămâne în continuare liderul pieței de retail alimentar și în 2023, pentru patru ani la rând, înregistrând afaceri de 22,4 miliarde de lei, în fața rivalului său Kaufland, parte din același grup german, potrivit datelor analizate de Economedia de la Ministerul Finanțelor.

Astfel, Lidl a raportat pentru anul 2023 o cifră de afaceri de 22,4 miliarde de lei, un profit de aproximativ 1 miliard de lei și avea peste de peste 12.000 de angajați.

Pe de altă parte, Kaufland, parte din același grup Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 18,3 miliarde lei și un profit net de 864 milioane lei. Compania a încheiat anul 2023 cu 14.340 de angajați.

Pe locul trei se clasează grupul Carrefour, care operează patru companii în România, companii care au acumulat 16 miliarde de lei anul trecut, de la 13,1 miliarde de lei în 2021: Carrefour România (11,3 miliarde lei,), Artima (2,7 miliarde lei), Columbus Internațional (1,2 miliarde lei), Supeco Investment (812 milioane lei). Astfel, Carrefour România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11,3 miliarde lei, în creștere față de 2022 când a înregistrat afaceri de 10,3 miliarde lei. Profitul net a scăzut, de la 314 milioane lei în 2022 la 249 milioane lei în 2023. De asemenea, și numărul mediu de angajați a scăzut, de la 9.487 salariați în 2022 la 9.278 în 2023.

Următorul loc îi revine retailerul Profi, cu o cifră de afaceri de 12,9 miliarde de lei în 2023, în creștere de la la 11,6 milioane lei în 2022. Compania a raportat pierderi de 213 milioane lei în 2023, în scădere cu 34,2%  față de 2022. Numărul mediu al angajaților a ajuns la 9.944 anul trecut, cu 3.770 de salariați mai puțin.Consiliul Concurenței a anunțat în luna martie că analizează tranzacția prin care Delhaize, proprietarul Mega Image, intenționează să preia Profi. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro și este cea mai mare tranzacţie anunțată anul trecut în România. Grupul Ahold Delhaize anunța în februarie că achiziția Profi ar trebui să aibă loc în a doua jumătate a anului 2024.

Metro îi ia din nou locul retailerului Mega Image în clasament. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 10,5 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 12,6% față de 2022. Profitul net al retailerului a ajuns la 41 milioane lei în 2023, în creștere cu 7,8% față de 2022. În ceea ce privește numărul angajaților, retailerul a încheiat anul cu trecut cu 3.928 de salariați, cu 301 mai mulți angajați față de 2022.
Următorul loc în top se află Mega Image, care a raportat anul trecut afaceri de aproape 9,9 miliarde lei, cu aproape 13,4% mai mare în comparație cu acum doi ani. În ceea ce privește numărul mediu de angajați, compania a încheiat 2023 cu 10.886 de salariați, față de 10.618 în 2022. Retailerul belgian a înregistrat un profit net de 218 milioane lei anul trecut, în creștere cu 55,7% față de 2022.
Penny a raportat anul trecut afaceri de 8,3 miliarde lei, un profit net de 224 milioane lei și 6.524 de angajați.
Auchan a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 7,2 miliarde lei, în creștere cu 4,5% față de 2022. Retailerul a avut un profit net de 86 milioane lei, în scădere cu 13,5% față de 2022. Și numărul de angajați a scăzut anul trecut, cu 322 de salariați, ajungând la 7.012 angajați.
Următorul în clasament este Selgros, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4,5 miliarde lei, în creștere ușoară cu 5,1% față de 2022. Retailerul a raportat un profit net de 89,8 milioane lei anul trecut, față de 103,8 milioane lei în 2022, în scădere cu 13,5% în comparație cu 2022. Compania a ajuns la un număr mediu de 4.755 de salariați anul trecut, cu 22 de angajați mai puțin față de 2022.
Cora a înregistrat o cifră de afaceri de 1,38 miliarde lei anul trecut, pierderi de 67 milioane lei și 2.108 de angajați.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: