Asistentul virtual al ANRE, Eva, răspunde la întrebări cu ajutorul ChatGPT/ Eva a primit 1.500 de întrebări de la românii înscriși în Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale

Dumitru Chirița Eva

ANRE anunţă că începând de vineri, 24 martie 2023, performanţele asistentului virtual Eva, în ceea ce priveşte acurateţea răspunsurilor oferite precum şi interacţiunea generală a acestuia cu utilizatorii POSF, s-au îmbunătăţit considerabil întrucât Eva foloseşte un nou algoritm de învăţare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI.

POSF este Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național (POSF), lansată de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei în octombrie 2022. Aceasta este o platformă informatică unică la nivel național dedicată clienților finali de energie electrică și gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații și documente.

“Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acurateţe la întrebările, curiozităţile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF. Astfel răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii. Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecţionare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite până în prezent. În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalităţi de învăţare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora. De asemenea, încurajez utilizatorii POSF să consulte şi manualele de utilizare şi tutorialele, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF”, a declarat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.

Aproximativ 1.500 de întrebări au fost adresate, în decurs de o săptămână, de către consumatorii finali către Eva, asistentul virtual din Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel naţional (POSF), se mai spune ANRE.

Conform datelor ANRE, la acest moment în POSF se identifică 15.501.303 locuri de consum, din care 10.581.938 pentru energie electrică şi 4.919.365 pentru gaze naturale. De asemenea, în prezent, sunt înregistraţi în platformă 102 furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 operatori de reţea de energie electrică şi 35 de operatori de reţea de gaze naturale.

În plus, în POSF există 34.947 de clienţi finali care şi-au deschis cont de utilizator.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *