Cifra de afaceri total generată de sectorul comerţului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro în 2021, înregistrându-se o dublare a cifrei de afaceri din comerţul electronic în ultimii patru ani, a spus Florinel Chiş, director executiv ARMO – Asociaţia Româna a Magazinelor Online, citat de Agerpres. Acesta a menţionat datele Ecommerce Europe din raportul pe anul 2021.
“Estimările Ecommerce Europe (asociaţia europeană a comerţului electronic, n.r.) în raportul publicat pentru 2021 arată că cifra de afaceri total generată de sectorul comerţului electronic din România va fi în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerţul electronic din ultimii patru ani, o tendinţă care face din această situaţie unul dintre cele mai performate şi dinamice sectoare ale economiei româneşti”, a precizat Florinel Chiş, în cadrul evenimentului ‘Ziua naţională a comerţului electronic’, organizat de Asociaţia Română a Magazinelor Online.
Acesta a subliniat că, în acest an, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut.
“Dacă anul trecut comerţul electronic a ţinut economia deschisă şi în mişcare pe timpul restricţiilor impuse de pandemie, vedem că şi anul acesta înregistrăm o creştere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, mai precis 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut. Vom trece astfel un caz important care confirmă rolul important pe care comerţul electronic îl va juca în economia viitorului”, a mai spus director executiv ARMO.
La rândul său, Luca Cassetti, secretar general, Ecommerce Europe, a afirmat că pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail, iar lockdown-ul a accelerat tranziţia verde şi digitală a magazinelor.
“Dacă privim la evoluţia comerţului electronic în 2020, cred că este onest să spunem că 2020 a fost un an excepţional. După cum se poate vedea în raportul nostru recent publicat referitor la comerţul B2C, acest lucru se reflectă şi în cifrele de creştere ale sectorului. Creşterea rămâne semnificativă, 10% în 2020 , dar scade uşor comparativ cu 2019, pentru că am avut 14%. Şi, desigur, Covid-19 a oferit un impuls semnificativ vânzărilor în comerţul electronic. Mai specific, în ceea ce priveşte vânzarea bunurilor, pentru că serviciile şi turismul au suferit un declin puternic, ceea ce a contribuit la încetinirea creşterii totale a sectorului. Desigur, pandemia a avut un impact masiv asupra dezvoltărilor din sectorul de retail. Lockdown-ul a accelerat tranziţia verde şi digitală a magazinelor”, a subliniat Luca Cassetti.