Asociația Pro Infrastructură și Asociația Construim România critică închiderea Autostrăzii A1 între nodurile Balinț (A6) și Topolovățu Mare pentru asfaltări. Este vorba de o porțiune de 25 de kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Asociația Pro Infrastructură spune că DRDP Timișoara a închis, de luni 7 iulie, Autostrada A1 între nodurile Balinț (A6) și Topolovățu Mare ca să asfalteze, traficul spre Timișoara fiind scos de pe autostradă și deviat prin localitățile de pe DN6.

“Drumarii ne zic că lucrările durează “până la final de iulie” dar probabil intrăm în august. Iar în august vine rândul șoferilor care merg spre Deva să iasă de pe A1 și să dea o tură pe DN6.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În toate țările normale, traficul se mută pe celălalt fir al autostrăzii și se merge în coloană, liniștit, pe o bandă pe sens, cu restricție de viteză similară drumului național.”, notează Asociația Pro Infrastructură.

Reprezentanții Asociației spun că în alte țări europene traficul nu este închis complet în asemenea situații: “Exemplu primit de la un coleg, vezi fotografie. Slovenii lucrează tot în perioada asta la 2 tuneluri și 3 poduri pe cea mai importantă autostradă a lor, A1 între Maribor și Ljubljana. Așa că au închis un sens și au deviat traficul pe celălalt și se circulă în sistem 1+1 pe aproximativ 15 kilometri. Ba chiar au pus parapet demontabil între fluxuri: siguranță rutieră sporită!

asfaltari Slovenia
Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Rocket science pentru ai noștri care inventează scuze stupide și fac asemenea mizerii în plin sezon estival din lene, incompetență și dezinteres față de cetățeni. Prima zi, primul accident lângă Topolovățu Mare. DN6 înroșit, oamenii se supără pe bună dreptate și le spun celor de la DRDP Timișoara că sunt incompetenți. Răspunsul oficialilor îl vedeți în captura de mai jos. Trimiteți felicitările și mulțumirile responsabililor din DRDP Timișoara și Poliției Rutiere. Așa cum fac și locuitorii din Coșteiu, Belinț, Chizătău și Iosifalău care vor experimenta vreo două luni gălăgia, poluarea și accidentele de care sigur nu le era dor.”, mai spun cei de la Pro Infrastructură, care au postat și o captură de ecran dintr-un dialog pe Facebook între DRDP Timișoara și cetățenii indignați.

dialog cu DRDP Timisoara
Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

La rândul său, ASCORO – Asociația Construim România, consideră că decizia DRDP Timişoara va trimite complet și traficul deviat pe vechiul drum, devenit între timp evident neîncăpător.

“30-50 de minute în loc de 11 minute, trafic cu depăşiri periculoase ale şoferilor nervoşi, trecere prin sate cu pietoni, trafic greu, poluare. Asta îi aşteaptă pe şoferi şi pe localnici deopotrivă.Peste tot în Europa se reasfaltează autostrăzile la aprox. 10 ani pentru menţinerea în bună stare a căii de rulare. Nicăieri nu se închide circulația complet pe autostradă. Există mai multe variante:

  • cu eliberarea completă a unui fir de circulaţie şi devierea traficului pe celălalt fir, unde se poate circula 1+1. Variantă utilizată în alte părți la noi, de ex. pe A2 atunci când s-a refăcut zona cu beton dintre Bucureşti şi Fundulea. Sau chiar zilele astea pe A3 la Tureni, la intersecția cu Dex4 pentru montarea portalurilor peste autostradă.
  • la fel cu eliberare completă a unui fir, dar se poate folosi și banda de urgenta și traficul se poate organiza 2+1 (model folosit în Ungaria) – astfel pe sensul cu 2 benzi nu mai apare o reducere a capacităţii de trafic şi nu apar ambuteiaje.  În vestul Europei se prefera benzile îngustate, astfel încât pe un fir de autostradă lat de 12m se amenajează 4 benzi îngustate cu lăţimea de 3,2+2,3+(1)+2,3+3,2=12m – în acest fel se păstrează numărul de benzi şi nu apare congestia la reducerea numărului de benzi.
  • varianta în care un fir de autostradă nu este afectat, iar pe firul în lucru traficul se deviază iniţial doar pe banda de urgență, se asfaltează banda 2 şi jumătate din banda 1, apoi traficul se mută pe banda 2 şi se asfaltează restul benzii 1 şi banda de urgenta.

Din construcţie pe toate autostrăzile sunt prevăzute zone în care parapetele median poate fi demontat uşor şi astfel se poate face trecerea de pe un fir pe celălalt. Aproximativ la fiecare 5km se află o astfel de zonă.”

ASCORO publici și o imagine cu benzi îngustate în Germania. “Se vede clar cum noua banda 2 (cu galben) este mult mai îngustă decât banda 1 peste care a fost creată (cu alb). Cu ajutorul benzilor îngustate se poate păstra numărul de benzi, dar o parte a autostrăzii devine disponibila pentru lucrări.”, notează Asociația care cere Ministrului Transporturilor Ciprian Şerban să intervină de urgență personal şi să anuleze imediat aceasta închidere lipsită de sens!

De asemenea, solicită ministerului sa elaboreze un standard obligatoriu pentru astfel de situaţii, în așa fel încât diverse unităţi teritoriale să nu poată lua decizii după reguli proprii. Închiderile complete sa fie permise numai în situaţii excepţionale şi pentru extrem de scurt timp (gen dărâmarea unui pod peste autostrada)!