Au început lucrările de reparaţii capitale la Podul Azuga pe DN 1 Valea Prahovei. Cum vor circula mașinile și camioanele

Reparaţii Pod Azuga Sursa foto: CNAIR

Au început lucrările de reparaţii capitale la podul de la Azuga pe DN 1 – Valea Prahovei, iar de mâine camioanele care circulă pe ruta Ploieşti – Braşov şi retur vor fi complet deviate pe varianta DN 1 A prin Cheia şi Săcele, până acum traficul greu fiind permis pe DN 1 exclusiv pe timpul nopţii. Refacerea Podului Azuga ar urma să se termine la jumătatea lunii decembrie, conform avizului de la Poliţia Rutieră.

Podul de la Azuga la kilometrul 135 pe DN 1 Valea Prahovei a fost construit în perioada interbelică, iar reparaţiile au fost amânate doi ani din cauza unor probleme cu relocările de utilităţi.

Surprinzător, totuşi, pentru o zi lucrătoare, Poliţia anunţă devierea şoferilor de la Braşov spre Ploieşti prin Cheia din cauza aglomeraţiei din această după-amiază, semn că mulţi turişti şi-au prelungit cu o zi minivacanţa şi au ales să se întoarcă astăzi (n.r. ieri pe DN 1 s-a circulat în coloană de la Predeal la Sinaia).

„Centrul INFOTRAFIC al Poliţiei Române informează că, în judeţul Braşov, începând cu ora 15:00, din cauza aglomeraţiei, a fost luată măsura devierii (nivel de recomandare) circulaţiei de pe DN1, dinspre Braşov către Valea Prahovei, pe DN1A Săcele – Cheia – Ploieşti”, transmite Poliţia Română.

Cum se va circula la Azuga pe DN 1

Pentru autovehiculele de până la 7,5 tone şi cele destinate transportului de persoane se va permite circulaţia pe un pod metalic provizoriu şi pe podul în lucru (n.r. aşadar fără semaforizare) cu patru etape de deviere, însă podul provizoriu şi podul în lucru nu pot rezista şi traficului greu.

„În urma analizei efectuate împreună cu Poliţia Rutieră şi autorităţile publice locale, pe perioada executării lucrărilor, tranzitarea punctului de lucru, pentru vehiculele având masa totală maximă admisă (MTMA) mai mare de 7,5 tone, cu excepţia celor destinate exclusiv transportului de persoane, este interzisă”, precizează Compania de Drumuri într-un comunicat de presă.

Sursa foto: CNAIR

Nemulţumirile transportatorilor de mărfuri şi propunerile pentru ruta Ploieşti – Braşov

Devierea totală a camioanelor pe DN 1 A Ploieşti – Cheia – Săcele nu este o variantă acceptabilă, spun transportatorii de mărfuri, care au cerut CNAIR soluţii pentru a menţine circulaţia pe DN 1 Valea Prahovei pe timpul nopţii.

Astfel, ruta Bucureşti – Ploieşti – Braşov este asigurată acum pe două trasee: DN 1, respectiv DN 1 A, însă introducerea restricţiei de la Azuga înseamnă că varianta prin Cheia şi Săcele trebuie să preia şi camioanele (estimările arată 2.000 camioane) care circulă, noaptea pe DN 1.

Construirea unui pod provizoriu mai rezistent sau o altă soluţie tehnică ar fi fost soluţiile acceptabile, spun transportatorii. În plus, pe alte două rute care asigură legătura Munteniei cu Transilvania şi a Capitalei cu Braşovul sunt de asemenea, restricţii de tonaj: pe DN 73 Bucureşti- Piteşti – Braşov este restricţie la podul de lângă Rucăr (Argeş), iar pe DN 10 Buzău- Braşov este interdicţie pentru camioane la Siriu (jud. Buzău).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *