Retailerul Auchan a anunțat deschiderea ATAC Hiper Discount by Auchan, primul său hipermarket discount, la Brașov.
Potrivit unui comunicat al companiei, hipermarketul oferă 17.000 de produse pe o suprafață de 6.000 mp.
ATAC va funcționa în intervalul 7:00-22:00. Clienții vor putea cumpăra produse proaspete, cât și de băcănie, detergenți și produse de curățenie, produse cosmetice și de îngrijire, băuturi alcoolice, răcoritoare și altele. Potrivit companiei, 60% dintre produsele oferite sunt alimentare, iar 40% nealimentare.
Noul ATAC Hiper Discount by Auchan este situat pe Șoseaua Cristianului, nr. 5, în cartierul Bartolomeu.
Hipermarketul va folosi inclusiv politici de preț tip „cascadă” în cadrul cărora prețul/bucată al unui anumit produs scade pe măsură ce cantitatea achiziționată este mai mare.
Magazinul are opt case cu servicii de scanare și încasare asigurate de casierii Auchan, dar și 16 case care pot fi operate în regim self check-out.
Cum funcționează magazinele de acest fel
Potrivit Auchan, poate oferi prețuri mai mici în noul magazin deoarece sunt realizate economii importante de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport. Apoi, o mare parte din produse sunt aprovizionate și manipulate la palet și bax, fiind utilizat un mobilier adaptat.
Mai mult, gamele de produse sunt esențializate, consumabilele și ambalajele diminuate, iar spațiile de depozitare reduse. Nu în ultimul rând, sunt reduse investițiile în decorațiuni și publicitate.
„Toate economiile realizate sunt reinvestite în eforturile de a susține nivelul de prețuri promis. Într-un final, volumele mărite vândute permit rotații mai bune și prețuri și mai mici”, explică retailerul.
La Brașov, Auchan va concura direct cu retailerii Supeco, La Cocoș (în construcție) și MERE (Rusia), care folosesc un model de business similar.