Aumovio, compania desprinsă din fostul sector Automotive al grupului Continental, a fost lansată oficial în România. Noua entitate, care va deveni independentă în această lună și urmează să fie listată pe Bursa de Valori din Frankfurt pe 18 septembrie, are în țara noastră aproximativ 13.000 de angajați și o prezență puternică prin centrele sale de cercetare și producție.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
România joacă un rol strategic pentru dezvoltarea noii companii, datorită celor patru centre de cercetare și dezvoltare din Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara, precum și celor două unități de producție din Sibiu și Timișoara.
„După 25 de ani de muncă, inovație și colaborare în Timișoara și în județul Timiș, suntem mândri să pornim într-o nouă călătorie. O călătorie care poartă un nou nume – Aumovio. Aici, la sediul din Timișoara, capitala Banatului, avem tot ce ne trebuie pentru a performa: un puternic centru de cercetare și dezvoltare, o mega fabrică de componente electrice, spectaculoase laboratoare de testare și validare, cu servicii oferite atât intern, cât și extern oricuia din industria auto. Avem roluri globale, hub-uri de competență, colegi locali care sunt experți globali și o expertiză care ne permite să creăm inovație. Le mulțumesc din suflet celor peste 6.800 de colegi din Timișoara pentru implicarea, creativitatea și determinarea cu care contribuie, zi de zi, la transformarea industriei automotive”, a spus Simona Belea, director Aumovio Timișoara.

Mai mult de jumătate dintre angajați sunt ingineri și specialiști IT, ceea ce conferă o pondere importantă segmentului de inovare.
„Astăzi, vorbim nu numai de lansarea unui nou brand, ci și despre dovada de încredere în Timișoara. Alegerea de a porni în noul drum al Aumovio din Timișoara ne arată că oamenii, universitățile, mediul nostru local pot susține o poveste de succes pe plan global. Este o poveste începută cu mai bine de 20 de ani, odată cu investiția Continental. În tot acest timp, Continental a devenit unul dintre cei mai importanți angajatori și investitori din Timișoara, prin mii de locuri de muncă de înaltă calificare și specialiști recunoscuți la nivel global”, a spus viceprimarul Timișoarei, Paula Romocean, la evenimentul de inaugurare a noului brand.

Viitorul Aumovio
Compania a anunțat deja un program strategic prin care urmărește o creștere profitabilă și o consolidare a poziției sale pe piața globală. Strategia se bazează pe trei direcții principale, transmit reprezentanții Aumovio: „Lansarea și extinderea unor produse inovatoare care să asigure o pondere semnificativă a vânzărilor la nivel internațional, transformarea într-o organizație de înaltă performanță prin optimizarea portofoliului și reducerea costurilor, precum și atingerea unor obiective financiare solide care să creeze valoare pe termen lung pentru acționari”.

Aumovio intră pe piață cu un portofoliu extins, de la soluții pentru conducere automatizată și autonomă, calculatoare de înaltă performanță și sisteme telematice, până la sisteme de frânare și tehnologii de siguranță vehiculară.
Compania are o experiență de peste un secol în domeniul siguranței auto, fiind printre pionierii unor tehnologii precum frânarea uscată sau semi-uscată, și se pregătește să răspundă noilor cerințe din industria auto prin interfețe digitale tot mai complexe, inclusiv afișaje panoramice și head-up display-uri.

În 2024, ariile de business Continental Automotive care acum aparțin Aumovio au generat vânzări de 19,6 miliarde de euro la nivel global. Noua companie mizează pe inovație, excelență operațională și agilitate pentru a-și consolida poziția în industria auto, iar România rămâne unul dintre pilonii esențiali ai acestei strategii.