Producătorii auto chinezi îşi cresc exporturile de vehicule hibride către Europa şi lansează noi modele pentru această piaţă importantă, profitând de faptul că tarifele Uniunii Europene (UE) pentru vehicule electrice (EV) nu se aplică hibridelor, transmite Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conform experţilor, aceasta reprezintă o oportunitate pentru companiile chineze de a evita taxele de până la 45,3% impuse importurilor de vehicule electrice din China

Datele arată că exporturile de vehicule hibride din China către Europa s-au triplat între iulie şi octombrie 2024, ajungând la 65.800 de unităţi, inversând tendinţa de scădere de până acum. Segmentul vehiculelor hibride, inclusiv plug-in, a reprezentat 18% din totalul exporturilor auto ale Chinei către Europa în al treilea trimestru, comparativ cu doar 9% în primul trimestru.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Companii precum BYD şi Geely adoptă strategii agresive, lansând modele hibride la preţuri competitive pentru consumatorii europeni.

BYD, de exemplu, a lansat modelul hibrid plug-in Seal U DM-i în Europa, la un preţ de 35.900 de euro, mai mic decât preţurilor modelelor similare de la Volkswagen şi Toyota. Geely a introdus recent un nou model hibrid sub brandul Lynk & Co .

Impactul asupra pieţei euro

Această strategie ar putea creşte presiunea competitivă în Europa, unde inflaţia şi costurile ridicate de viaţă determină consumatorii să caute opţiuni mai accesibile. Totuşi, există riscul ca o competiţie excesivă să declanşeze noi măsuri protecţioniste din partea UE, cum ar fi extinderea tarifelor .