Autoritățile britanice pregătesc simplificarea procedurilor pentru șoferii de camion, pentru a face față deficitului de personal

transportator, camion, sofer, trafic, masini Sursa foto: Pixabay

Autorităţile britanice au anunţat marţi planuri pentru a atrage mai mulţi şoferi de camion şi a simplifica programele de pregătire, în încercarea de a răspunde deficitului cronic de mână de lucru din industria transportului de marfă, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Deficitul de personal ar putea afecta lanţurile de aprovizionare şi va crea deficienţe în aprovizionarea cu alimente, estimează reprezentanții comoaniilor.

Guvernul de la Londra a precizat că va demara o procedură de consultare cu privire la o serie de propuneri destinate simplificării procedurilor pentru şoferii care încearcă să obţină autorizaţia necesară pentru a conduce vehicule de mare tonaj destinate transportului de marfă, majorării numărului de teste, îmbunătăţirii condiţiilor de muncă ale şoferilor de camion şi reducerii costului programelor de pregătire.

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

“Deficitul de şoferi de camion este bine documentat, iar impactul său asupra întregii economii devine din ce în ce mai evident”, se arată într-o scrisoare deschisă trimisă de guvernul britanic.

La începutul acestei luni, guvernul de la Londra a relaxat şi regulile cu privire la numărul de ore pe care le poate petrece la volan un şofer de camion, tot în încercarea de a răspunde la problema deficitului de mână de lucru. Această decizie a fost luată după ce firmele din industria alimentară şi companiile de logistică au avertizat că le lipsesc aproximativ 100.000 de şoferi de camion, ceea ce ar putea conduce la apariţia unor rafturi goale în supermarketuri.

Pandemia de COVID-19, care i-a făcut pe mulţi muncitori străini să se reîntoarcă acasă în perioada carantinei, precum şi noile controale impus imigranţilor după Brexit au condus la apariţia unor probleme cu mâna de lucru în logistică şi alte sectoare precum construcţiile şi industria ospitalităţii.

Guvernul de la Londra a subliniat că firmele trebuie să atragă în primul rând şoferii britanici, în loc să se bazeze pe forţa de muncă din Uniunea Europeană. “Înţeleg provocările cu care se confruntă în prezent şoferii şi operatorii şi astăzi am venit să spun că guvernul este aici să ajute. Acest set de măsuri va demara acest proces de ajutor, relaxând presiunile asupra sectorului, pe măsură ce vom lucra împreună pentru a atrage noi şoferi, a îmbunătăţi condiţiile de muncă şi a ne asigura că viitorul industriei este unul prosper”, a declarat ministrul Transporturilor, Grant Shapps.

Ieşirea din UE a Marii Britanii a însemnat pierderea unui uriaş rezervor de mână de lucru. Peste 50.000 de emigranţi au plecat din Marea Britanie în al doilea semestru al anului trecut, potrivit unor estimări guvernamentale, iar analiştii se aşteaptă la un număr şi mai mare în acest an. Înainte de Brexit până la un sfert din personalul din industria ospitalităţii din Marea Britanie, şi 38% în cazul firmelor din Londra, era compusă din cetăţeni din UE, estimează firma de consultanţă KPMG

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: