Autostrada Bacău – Pașcani: Licitația pentru execuție a fost publicată în SEAP/ Valoarea celor trei loturi este cuprinsă între 5,8 și 6,9 miliarde lei

Machetă Bacău Pașcani

Licitația pentru execuția Autostrăzii Bacău – Pașcani a fost publicată miercuri seară în SEAP, procedura de achiziție fiind oficial deschisă constructorilor pentru depunerea ofertelor. Secțiunea Bacău – Pașcani cuprinde trei loturi cu o lungime totală de 77 de kilometri, iar valoarea este cuprinsă între 5,8 și 6,9 miliarde lei, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Ofertele pot fi depuse până la data de 15 septembrie. Săptămâna viitoare va fi trimisă la ANAP și documentația pentru secțiunea III Focșani – Bacău, potrivit ministrului Grindeanu.

Ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești – Pașcani este o lucrare dificilă, cu peste 100 de poduri, 9 noduri rutiere, iar termenul de execuție este de 30 de luni.

  • Lotul 1 (30,3 km): Săucești (jud.Bacău) – Trifești (jud.Neamț); valoare cuprinsă între 2 miliarde și 2,4 miliarde lei
  • Lotul 2 (18,99 km): Trifești (jud.Neamț) – Gherăești (jud.Neamț); valoare cuprinsă între 1,6 miliarde și 1,8 miliarde
  • Lotul 3 (28.09 km): Mircești (jud.Iași) – Pașcani (jud.Iași) valoare cuprinsă între 2,2 și 2,6 miliarde lei.

La Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. De exemplu, pentru lotul 3 care cuprinde Nodul Turbion, prețul ofertei este 70% din punctaj. Garanția minimă este de 5 ani, dar cu punctaj superior, 9 puncte pentru garanție 10 ani. Restul, de 21%, reprezintă durata de execuție.

Finanţarea investiţiei

Finanțarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile (P.N.R.R.) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Lotul 1: (km 0+000 – km 30+300), între Săucești și Trifești – lungime 30,300 km

Punctul de început (km 0+000) al autostrăzii Bacău-Pașcani își are originea în Nodul Rutier „C” (km 19+000) al Variantei de Ocolire Bacău, respectiv Nodul Bacău al Autostrăzii. Autostrada are o dezvoltare pe partea dreaptă a DN2, paralel cu acesta de la km 3+000 până la km 10+000, urmând ca la km 11+000 să traverseze DN2 respectiv la km 11+350 traversează Magistrala de Cale Ferată dublă CF500 continuând să aibă o dezvoltare pe partea stânga a DN2. La km 14+000 intersectează DC7, la km 15+000 DC8 iar la km 17+000 traversează DJ 159, la km 26+750 este intersectat DJ 158, iar la km 27+900 traversează DC90. Lotul 1 se finalizează la aproximativ 1 km Sud-Est de localitatea Trifești și aproximativ 2.5 km Sud-Vest de localitatea Horia.

Din punct de vedere geometric în plan, autostrada pe Lotul 1 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se încadrează între 1700 m – 5500 m.

Lotul 2: (km 30+300 – km 49+299), între Trifești și Gherăești – lungime de 18,999 km

Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 35+800 intersectează DN 15D, urmând ca pe sectorul cuprins între km 36+900 – 37+900 să aibă o dezvoltare paralelă cu DN 15D. Între km 39+200 și km 40+000 traseul traversează aria protejată Natură 2000, inclusiv răul Moldova. La km 41+960 intersectează DC52 între localitățile Gherăiești și Săbăoani, la 44+355 drumul local ce conectează Săbăoani de Pildești, la 46+265 DC52, la 47+540 intersectează DN2 (E85), iar la 47+800 intersectează DJ208 după care ocolește localitatea Iugani pe la Est.

Din punct de vedere geometric în plan, autostrada pe Lotul 2 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se înscriu în valori de 1500 m – 4500 m.

Lotul 3: (km 49+299 – km 77+393.7), între Mircești și Pașcani – lungime 28,095 km

Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ208. Pe sectorul cuprins între km 54+000 – km 57+000 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se încadreze pe un coridor între construcții (case) și pădure.
Până la km 65+000 traseul se dezvoltă paralel cu magistrala de cale ferată CF500, la Vest de Localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se încadrează pe coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 traseul ocolește localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300-71+400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (Strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (Strada Moldovei).

Din punct de vedere al geometriei în plan, autostrada pe Lotul 3 este caracterizată de raze de cerc ce se înscriu în valori cuprinse între 1100 m – 4500 m.

Viteza de proiectare este de 140 km/h iar nodurile rutiere tip B sunt proiectate la viteză de 60 km/h iar cele tip A sunt proiectate la viteză de 80 km/h.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *