Autostrada Brașov-Bacău : Locuitorii comunelor de pe traseu protestează marți, la Ministerul Transporturilor. Se cere reproiectarea traseului în Brașov și Covasna

A 13 Brasov Bacău

Locuitorii comunelor Hărman din județul Brașov și Ilieni din județul Covasna protestează marți, la Ministerul Transporturilor nemulțumiți de traseul propus al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Ei susțin că traseul Autostrăzii A 13 ar fi ,,confidențial” și solicită Companiei de Drumuri să reproiecteze traseul pentru segmentul Brașov-Sfântu Gheorghe.

CNAIR urmează să lanseze o nouă licitație pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Brașov-Bacău, contractul semnat în 2020 cu Search fiind în procedură de reziliere la cererea proiectantului care nu se mai poate încadra în costurile inițiale.

Locuitorii din Hărman și Ilieni avertizează că nu vor permite firmei de proiectare care va câștiga noua licitație să facă studii geotehnice de pe terenurile pe care le dețin : ,,Între orele 11:00 – 15:00 la sediul CNAIR S.A din B-dul Dinicu, nr. 38, București, va fi organizat un protest al locuitorilor comunei Ilieni, jud. Covasna și al locuitorilor comunei Hărman, jud. Brașov contra proiectării defectuoase a autostrăzii A13 Brașov – Bacău pe tronsonul Brașov – Sfântu Gheorghe și contra refuzului CNAIR SA de a participa la un dialog constructiv pe aceasta temă. Noi, nu suntem împotriva autostrăzii A13 – Brașov – Bacău, ci împotriva proiectării defectuoase pentru comunitățile locale și păgubitoare financiar pentru Statul Român ca beneficiar și Uniunea Europeană ca finanțator a acestui tronson. Reamintim faptul că de la sfârșitului lunii ianuarie 2022, locuitorii acestor două comunități au semnalat, la toate forurile naționale și internaționale, nereguli grave în proiectarea acestei autostrăzi – singura autostrada proiectată CONFINDENȚIAL în secolul XXI, anul 2022. Așa cum am cerut și la dezbaterea inițiată de Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaților, Parlamentul României precum și în memoriul adresat acesteia (înregistrat cu nr. 4C-4/299/2022/01.11.2022), NOI CEI 1770 (UNA MIE ȘAPTE SUTE ȘAPTEZECI din cca. 2000 locuitori cu drept de vot) de locuitori din comuna Ilieni (jud. Covasna) și satul Podu Oltului, com. Hărman jud. Brașov)

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

CEREM:

1. Excluderea acestei variante de traseu pe tronsonul Brașov – Sfântu Gheorghe (jud. Covasna).

2. Reanalizarea variantelor inițiale de traseu, care nu includeau această variantă (conform proiectantului au fost nouă variante de traseu pe acest tronson care nu includeau aceasta variantă declarată optimă de către proiectantul care a reziliat contractul pentru studiu de fezabilitate –activitate de proiectare care s-a validat prins însăși cererea de reziliere a contractului) și analizarea multicriteriala a acestora în scopul găsirii variantei optime.

3. Retragerea caietului de sarcini de la biroul de achiziții al CNAIR S.A. sau retragerea acestuia de pe SICAP dacă, în acest moment (22. 11.2022) a fost publicat pe site-ul de achiziții publice.

4. Formularea unui nou caiet de sarcini care să țină seama de realitățile din teren, de solicitările noastre și de cele cerute în mod public de autoritățile locale și județene în cadrul dezbaterii publice inițiate de Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaților, Parlamentul României. NOI, locuitorii din comuna Ilieni, Jud. Covasna și satul Podu Oltului, com. Hărman, jud. Brașov, NU VOM PERMITE, conform legislației actuale, imixtiunea, pe proprietățile noastre pentru măsurători și sondaje în vederea finalizării studiului de fezabilitate al A13, tronsonul Brașov – Bacău – în varianta considerată optimă. De asemenea NOI, locuitorii din comuna Ilieni, Jud. Covasna și satul Podu Oltului, com. Hărman, jud. Brașov vom lupta pe orice cale legală pentru ca autostrada A13 – Brașov – Bacău SĂ FIE REALIZATĂ IN SPIRITUL ȘI LITERA LEGII. Ilieni, jud. Covasna – Podu Oltului, Hărman, jud. Brașov.”

 

Noul contract pentru proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău are o durată de 28 de luni din care 24 sunt pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Am relansat procedura pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Brașov-Bacău! Colegii mei au transmis astăzi la SICAP, spre validare, documentația pentru atribuirea unui nou contract care va avea o perioadă de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă pentru Contractului de proiectare. Autostrada Brașov – Bacău va asigura o legătură rutieră modernă între regiunile Moldova și Transilvania. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare din fonduri europene nerambursabile prin noul Program Operațional de Transport 2021-2027.” -Cristian Pistol.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Niste frane pesediste protesteaza la dezvoltare!
    Faceti autostrada care va scoate din izolare zona deja parasita!
    Pentru ce protesteaza niste manipulați cand satele romanesti sunt abandnate?🙄

  2. Ce noi avem armată???,niște golani, derbedei care au stabilit un record absolut:au furat combustibilul aliaților!!!Nu s-a întâmplat în istoriei așa ceva!!!

  3. Merita de văzut cine este păpușarul acestor ,,proteste,,.se prea poate ca unii cu portofelull gras au făcut niște investiții gen cumpărat teren care acum nu se mai pupa cu noul plan. În acel sat cu greu mai găsești 20 de familii așadar un supărat ii conduce.

  4. Suntem intr-o tara libera cu drept la opinie și respect asta. Ca și locuitor dintr-una din comunele izolate și depopulate și care se ‘opune’ avansului infrastructurii românești aș dori să precizez: comunele au câteva mii de locuitori (Harman este una dintre cele mai prospere localități din judetul Brașov și Ilieni, asemenea, din județul Covasna). Dacă o autostradă are posibilitatea să treacă pe lângă, nu printr-un sat și să nu fie nevoie de 3 poduri peste Olt în zone inundabile, atunci protestul are logica. Locuitorii nu sunt motivați politic și nici mânați de la spate de un papusar, este un exercițiu democratic și o datorie să lupti pentru casa și proprietatea ta. Stiu ca pare utopic pentru România, dar populatia are voie să se unească atunci când un drept fundamental al omului este amenintat. Poate ca interesele sunt pentru celelalte variante de traseu care au fost efectiv abandonate, trasee care trec pe lângă sate și care nu necesită lucrări de infrastructură faraonice. Dacă va uitati pe harta pe celelalte variante de traseu veti vedea ce zone sunt ocolite, cu preturi mult mai mari la terenuri decât în comunele sus mentionate, asta pentru cei care cunosc cât de cât Brasovul. Și ca să clarificam: NU suntem împotriva construcției autostrăzii și nu suntem o mână de sași proști, majoritatea suntem români și maghiari, cetățeni ai acestei țări, care, spre deosebire de alții, nu luptam împotriva corupției punând comentarii pe diverse site-uri ci ieșind în strada și spunând lucrurilor pe nume.

  5. Vasile
    Nu s-a dorit acesta autostrada ,prin urmare s-a
    proiectat traseul nou astfel incât sa determine nemulțumiri populare,evident se va face un nou studiu de fezabilitate .Comarnic Brașov este la al 5 lea. București -Bacau-Brasov un trident puternic al dezvoltării aeronauticii românești nu se dorește De Ce???In Polonia se poate orice!!!.
    Doamne ajutai pe romăni

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.