Autostradă completă de la Sibiu la Nădlac: CNAIR anunță constructorii care merg mai departe în licitația restrânsă pentru secțiunea cu tuneluri Lugoj – Deva

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Constructorii care merg mai departe în licitația restrânsă pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva urmează să fie anunțați până la sfârșitul zilei, 14 februarie fiind termenul-limită pentru depunerea candidaturilor.

Secțiunea lipsă dintre localitățile Holdea (Hunedoara) și Margina (județul Timiș) are o lungime de aproape 10 kilometri din care 2 kilometri cu tuneluri, un cost de aproximativ 300 de milioane de euro și finanțare prin PNRR (condiția de finalizare a lucrărilor, cel mai târziu în august 2026).

În etapa de licitație restrânsă, CNAIR a selectat șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Este singurul lot de autostradă care lipsește între Sibiu și vama Nădlac 2, dar pregătirea documentației și răspunsurile CNAIR către ofertanți lasă de dorit, acuză Asociația Pro Infrastructură care avertizează asupra riscului ca unii dintre antreprenorii înscriși „în cursă” să renunțe la acest contract.

Practic, se poate repeta situația de pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, spune asociația.

„CNAIR răspunde la cererile de clarificări venite din partea constructorilor în stilul consacrat, plin de truisme, inexactități și fără să își asume răspunderea sau vreun risc, încercând să pună totul în cârca privaților care trebuie să ghicească terenul și să oferteze în orb. Exemple? Haos complet între planșe și cerințele beneficiarului – CNAIR face trimiteri la acordul de mediu (întrebările 9, 12, 13, 14, 15). Ofertanții cer clarificarea secțiunilor de pod și a schemelor statice, a grosimii betonului și a sistemului de sprijin în tunel – CNAIR spune că documentația este ilustrativă, o să facă ei proiectul (68, 69, 72, 73). Se cer documente clare despre sondajele geoelectrice IGR de la tuneluri, CNAIR nu le are (90). Nu există studiu topografic mai recent de 2014 pentru zonele modificate ulterior (95). Și multe altele… Rezultatul? Probabil ca pe A1 Sibiu-Pitești. Pe Boița-Cornetu s-a semnat cu singura asociere (din șase pre-calificate) care a depus ofertă, iar pe Cornetu-Tigveni procedura este momentan suspendată așteptând soluționarea contestației WeBuild – Tancrad. Antreprenorii serioși fug și merg până la capăt doar cei care își asumă orbește riscuri tehnice și financiare enorme”, a transmis API.

În replică, CNAIR acuză cea mai importantă asociație care monitorizează proiectele de infrastructură de transport că „își bate joc de toți românii”.

„Asociația Pro Infrastructura ar trebui să nu își mai bată joc de toți românii aruncând pe piață teme trunchiate și încercând să creeze dezbateri sterile care pot duce la blocarea unor proiecte, după cum experiența ultimilor ani ne-a arătat. Studiile de fezabilitate – până și Pro Infrastructura știe, care a avut consilieri în minister – sunt ilustrative și ca atare, cel care câștigă licitația trebuie să-și facă proiectul, pentru că contractul este pentru proiectare și execuție. Deci antreprenorul trebuie să facă și proiectul, pe care ulterior să-l execute tot el. Pentru a-și face proiectul, trebuie să aibă studii geologice și ridicările topografice, tot ce ține de proiectare. Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă”, a precizat Alin Șerbănescu, consilierul ministrului Grindeanu pentru publicația Timișonline.

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Ministerul Transporturilor prin CNAIR (în mandatul lui Răzvan Cuc) a reziliat ilegal contractul lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva cu antreprenorul Salini, iar Curtea de Arbitraj de la Paris a decis repunerea constructorului în contract și plata unei despăgubiri de 230 de milioane de lei către firma din Italia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: