Autostrada Litoralului : CNAIR lansează licitația pentru autostrada de 30 de kilometri care ocolește stațiunea Eforie Nord/Cost estimat de aproape un miliard de euro

Autostrada Litoralului

CNAIR a transmis spre validare la ANAP licitația pentru ,,Autostrada Litoralului”, autostrada de 30 de kilometri dintre Agigea (continuarea A 4 Ovidiu-Agigea) și localitatea 23 August pe DN 39 în sudul Litoralului, a anunțat marți, 23 aprilie ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. După ce Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) validează caietul de sarcini, contractul poate fi publicat în SEAP (poate dura și 2-3 săptămâni).

Guvernul a aprobat în februarie indicatorii pentru ,,Alternativa Techirghiol”, autostrada care va ocoli stațiunea Eforie Nord unde vara se formează cele mai mari cozi, costul estimat din Proiect fiind de aproape un miliard de Euro pentru că sunt prevăzute numeroase lucrări de artă și un pasaj peste Canalul Dunăre Marea-Neagră cu o lungime de 330 metri.

,,Pas important pentru construcția unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol (30,6 km) !

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
CNAIR a transmis, astăzi, la ANAP documentația de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția acestei autostrăzi, care prevede o perioadă de realizare de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție). Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București-Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August.” -Sorin Grindeanu.
,,Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
30,59 km lungime traseu
2 benzi de circulație pe sens
31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
– spații de servicii (stânga/dreapta)
parcări (stânga/dreapta)
Centru de Întreținere și Coordonare
5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A 4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.” – secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
La rândul său, directorul general CNAIR, Cristian Pistol a transmis că, pe traseul de aproape 31 de kilometri vor fi construite 31 de structuri :

,,Am transmis astăzi la ANAP documentația pentru contractul necesar construcției Alternativei Techirghiol!

Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru finalizarea construcției acestui drum de mare viteză în lungime de 30,59 km.
– 31 Poduri/Pasaje/Viaducte,
– 6 parcări,
– un centru de întreținere și coordonare,
– un punct de sprijin.
Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.”-Cristian Pistol.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.”
    Parca am mai vazut tema asta pe A7 si deja e uitată!😁😁

  2. Pentru 2028 ( cel mai bun caz)… dă-ne Doamne sănătate până atunci
    și să evităm accidentele.

  3. Nu pot intelege de ce n-au dus traseul pana la granita cu vecinii bulgari, ca doar si ei vor sa construiasca o autostrada de-a lungul coastei Mari Negre pe teritoriul lor…
    Dar este tipic romaneste: autostrazile noastre incep cu sens giratoriu si se termina tot cu sens giratoriu. Ca sa nu mai povestim despre costuri… tot presa spunea cu ceva timp in urma ca acest proiect are un cost de ~30 mil EUR /km, cam cat costa A1 pe sectorul Curtea de Arges – Tigveni cu tunel forat.
    Miroase a calcan, ca doar in proximitatea acestui viitor drum de mare viteza se afla Marea Neagra.

  4. S-au foit, s-au sucit si au mai scos un ciot de autostrada scumpa ca dracu’ daca pot spune asa.
    Nu mai erau decat câtiva km pâna la granița de sud cu Bulgaria.
    E de neînteles cum au scos acest ciot cand Grecia si Bulgaria au in proiect un drum de mare viteza pe țarmul narii?
    Ce sa mai deducem despre incompetentii din CNAIR si MT?😵😵

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.