Guvernul aprobă în ședința de joi, 8 februarie indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Litoralului, ,,Alternativa Techirghiol” cu o lungime de 30 de kilometri și un cost estimat de 5 miliarde lei. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic au fost realizate de Consitrans, documentația tehnică fiind predată de la sfârșitul anului trecut.
Durata de execuție este de 3 ani, iar pe traseu vor fi construite aprox. 30 de structuri, poduri, pasaje. Podul peste Canalul Dunăre Marea Neagră are o lungime de 330 metri.
,,Autostrada are o lungime de 30,590 km și presupune realizarea unui nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră. Traseul acestei variante asigură pe deplin scopul investiției, reprezentând o alternativă rutieră ce permite evitarea în totalitate a localităților, realizându-se, în final, prin preluarea traficului de tranzit, o îmbunătățire majoră a capacităților de circulație ale sectoarelor de drum existente, a rețelei stradale din localitățile tranzitate de către DN 39 și, parțial, DN 38 și degrevarea podurilor existente peste canalul Dunăre – Marea Neagră. În cadrul acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debușare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcției Port (Ro-Ro) – Mangalia. Această legătură ar permite evitarea de către toate volumele de trafic a tranzitului localităților dispuse pe DN 39, între Agigea și 23 August (inclusiv) și DN 38 (Agigea și Techirghiol). Alternativa Techirghiol ocolește localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August” – Proiect Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico -economici.
Harta Traseu ,,Alternativa Techirighiol” :