Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei poate fi semnat cu turcii de la Tekfen dacă nu se depun noi contestații. Pe 23 mai, Compania de Drumuri a desemnat constructorul Tekfen câștigător al lotului Pietroasele – Buzău (14 km), iar cele 10 zile legale pentru depunerea contestațiilor au expirat joi, 1 iunie. Însă joi 1 iunie și vineri 2 iunie sunt zile libere în sistemul public, iar o eventuală contestație poate fi trimisă/depusă electronic sau prin poștă și înregistrată ulterior cu data de transmitere ca termen de valabilitate. Deocamdată, vineri dimineață în sistemul electronic al Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor nu era înregistrată nicio contestație.
„Semnarea contractului pentru construcția lotului 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (13,9 km), a intrat în linie dreaptă ! Lotul Pietroasele – Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei (fără TVA). După reevaluarea ofertelor și după respingerea contestației Danlin XXL SRL de către Curtea de Apel București CNAIR a desemnat un nou constructor. După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestații, este posibilă semnarea contractului pentru construcția ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanțate din PNRR. Lucrările care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni, după emiterea Ordinului de Începere”, a transmis pe 22 mai, directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Licitația pentru execuția Lotului 3 (14 km) a fost lansată în urmă cu aproape 2 ani, în iunie 2021, dar contractul nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Inițial, CNAIR îi desemnase câștigători pe bihorenii de la Selina (Drum Asfalt – Trameco), dar Nurol, Tekfen și Danlin au depus contestații, câștigate inclusiv la Curtea de Apel București.
Pentru execuția lotului 3, în septembrie 2021 au fost depuse 13 oferte (detalii aici).
Lotul 3 nu e singura „problemă” pe secțiunea Ploiești – Buzău. Pe primele două loturi, Asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni sunt în întârziere și este puțin probabil să respecte termenul contractual aprilie-mai 2024. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și 250 km. lungime) lucrează UMB cu termene cuprinse între 20 și 30 de luni și șanse mari de a finaliza unele tronsoane chiar înainte de termen.