Grindeanu, pe Autostrada Ploiești – Buzău: „Lotul 1 a ajuns la 9-10%, iar lotul de mijloc 13-14%. UMB să vină cu facturile, iar noi plătim lucrările din PNRR”

Ploiești -Buzău

Primul Lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău unde lucrează Pizzarotti (Italia) – Retter este la 9-10% execuție, iar lotul 2 construit de asocierea Trace (Bulgaria) – Coni (România) este la 13-14%, a anunțat pe șantierul lotului 2 ministrul Sorin Grindeanu.

„Lucrurile încep să se vadă, ne aflăm pe lotul 2 între Ploiești și Buzău, aici lucrările sunt între 13-14% progres. Este o asociere româno-bulgară, au întâmpinat anumite dificultăți legate de gropile de împrumut, au avut și vreo 7 descărcări arheologice, de asemenea chestiuni ce țin de parte tehnică, de grinzi, CNAIR trebuie să răspundă și să deblocheze acest lucruri. A fost și perioada de iarnă, mă aștept ca în perioada următoare ritmul să fie din ce în ce mai mare. Pe Lotul 1 sunt undeva la 9-10% progres. Și acolo sunt exact aceleași probleme le întâmpină, cum a fost făcut studiul de fezabilitate și proiectul tehnic ? cine a făcut docuementația trebuie să răspundă… că e pânza de apă freatică la 70 centimetri”, a spus el.

Ministrul Grindeanu a transmis și un mesaj către CNSC pentru noua Contestație Danlin de pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău: „Eu sper și folosesc această ocazie… Sper ca cei de la CNSC să ne dea o soluție în perioada următoare. Sunt vreo trei soluții pe acest lot, vreo două ale instanței și noi am ajuns cu contracte semnate până la Pașcani. Vrem să mergem pe autostradă până la Suceava și uite că pe proceduri, chichițe tot amânăm semnarea lotului 3. Sper ca CNSC-ul să dea o soluție și să clarifice”.

Întrebat dacă prin PNRR s-au decontat lucrări pe autostradă, Sorin Grindeanu a spus că banii există, iar constructorii trebuie să vină cu facturile: „Orice factură care vine din partea constructorilor, fie că vorbim de acest lot sau de la Buzău la Pașcani pe care lucrează un singur constructor (n.r. UMB) sunt decontate, banii există, tre să vină cu facturile, lucrurile sunt clare, mecanismul a fost aprobat, decontările se vor face rapid atât timp cât vin facturi”.

La jumătatea lunii februarie, Compania de Drumuri a trimis constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8%, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10%, conform graficului estimat. Termenul contractual este mai 2024, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici).

Pentru Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici).

Comentarii

  1. În campie “e pânza de apă freatică la 70 centimetri”!
    Ha,ha!
    Ce baliverne!
    Oricum pe A7 capetele dispre Buzau si Dumbrava nu vor fi cioturi!
    Nu vor fi gata la termenul din PNRR !
    Pe motiv de Pizzaroti !
    Si daca la CNSC e problema de ce nu-i schimbati cu unii competenti si capabili sa munceasca!
    De cand CNSC a ajuns stat în stat sa judece cand vor muschii lor?
    Afara, pe santier cu ei!
    Ati bagat peste noapte legea cu pragul la abuz si va cramponati de niste obosiți de la CNSC?
    😡

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *