Autostrada Ploiești – Buzău: Constructorul turc Tekfen, desemnat după reevaluare câștigător pe lotul 3, ultimul lot fără constructor pe Autostrada Moldovei

Ploiești -Buzău

Constructorul Tekfen (Turcia) a câștigat, după reevaluare, contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, a anunțat luni directorul CNAIR Cristian Pistol. Este o nouă desemnare la aproape doi ani de la lansarea licitației pentru lotul Pietroasele – Buzău (14 km), ultimul lot fără constructor pe Autostrada Moldovei.

Semnarea contractului se poate face luna viitoare dacă nu se depun noi contestații.

„Semnarea contractului pentru construcția lotului 3al Autostrăzii Ploiești-Buzău (13,9 km), a intrat în linie dreaptă ! Lotul Pietroasele – Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei (fără TVA). După reevaluarea ofertelor și după respingerea contestației Danlin XXL SRL de către Curtea de Apel București CNAIR a desemnat un nou constructor. După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestații, este posibilă semnarea contractului pentru construcția ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanțate din PNRR. Lucrările care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni, după emiterea Ordinului de Începere”, a transmis Pistol.

Licitația pentru execuția Lotului 3 (14 km) a fost lansată în urmă cu aproape 2 ani, în iunie 2021, dar contractul nu a fost semnat din cauza contestațiilor. Inițial, CNAIR îi desemnase câștigători pe bihorenii de la Selina (Drum Asfalt – Trameco), dar Nurol, Tekfen și Danlin au depus contestații, câștigate inclusiv la Curtea de Apel București.

Lotul 3 nu e singura „problemă” pe secțiunea Ploiești – Buzău. Pe primele două loturi, Asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni sunt în întârziere și este puțin probabil să respecte termenul contractual mai 2024. De la Buzău la Pașcani (10 loturi și 250 km. lungime) lucrează UMB cu termene cuprinse între 20 și 30 de luni și șanse mari de a finaliza unele tronsoane chiar înainte de termen.

Comentarii

  1. Despre lotul 2 nu se stie nimic.
    Pizzarotti – Retter s-a impotmolit in câmpie si e clar ca va fi reziliat in favoarea UMB.
    Despre Trace nu se stie dar cred ca-i doate la pălărie!🤔

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *