Primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Boița va fi deschis până la sfârșitul anului, a confirmat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Lotul dintre Sibiu și Boița are o lungime de 13 kilometri, iar constructorul PORR (Austria) este avansat, ajungând la un stadiu fizic de execuție de peste 75%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grindeanu a făcut precizările privind lotul PORR cu ocazia unei verificări pe șantierul Pasajului de la Drajna, pod peste calea ferată București – Constanța, pe care Arcada a promis că îl deschide până la sfârșitul anului.

Lotul 1 Sibiu – Boița ar urma să fie primul lot de autostradă din 2022, dar pe A0 București Sud Ministerul Transporturilor încearcă să deschidă și 10 kilometri din lotul 2 Alsim Alarko (n.r lotul 2 are 16 kilometri între Vidra și Bragadiru).

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„… la sfârșitul acestui an primul lot să fie dat în circulație ceea ce ar însemna începutul acestui proiect pe care, ca țară îl avem de 30 de ani indiferent de cine a fost la guvernare, adică trecerea Carpaților cu o autostradă. Pe datele pe care le am acum lotul Sibiu-Boița se va da în circulație”, a transmis Grindeanu.

Recepția lotului Sibiu – Boița ar permite circulația pe autostradă fără întrerupere pe o lungime de aproape 200 de kilometri între Boița (jud. Sibiu) și Holdea (jud. Hunedoara) și pe alți 200 de kilometri între Boița și Cluj-Napoca pe Autostrăzile A1 și A3. Cea mai dificilă lucrare a lotului de autostradă dintre Sibiu și Boița este viaductul de la Tălmăcel, un pasaj cu o lungime de aproximativ 600 de metri, unde segmentele unei căi sunt aproape de a fi unite. Al doilea viaduct, de 400 de metri lungime este la Tălmaciu.

Contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost semnat în aprilie 2019 pentru 600 de milioane de lei. Lucrările au început în primăvara anului 2020 și au termen de finalizare martie 2023. Lotul de 13 kilometri cuprinde 27 de poduri și pasaje și două noduri rutiere. Viaductul de la Tălmăcel cu o lungime de 650 de metri cu 8 deschideri și o înălțime de 30 de metri. La Boița, Autostrada se conectează cu DN 7 Valea Oltului printr-un sens giratoriu cu un diametru de aproape 50 de metri, soluție de sistematizare rutieră care, cel mai probabil, va duce la formarea de cozi în zilele aglomerate.

VIDEO Ioan Adrian Gica