Autostrada Sibiu – Pitești, lotul 6: Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea legăturii dintre A1 – Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea, realizat în procent de 52%. DN 73 C, ruta ocolitoare pentru DN 7 – Dealul Negru, ca după bombardament

DN 73 C Curtea de Argeș Râmnicu Vâlcea

Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea DN 73 C Curtea de Argeș – Râmnicu Vâlcea a ajuns la un procent de 52% realizare și va fi predat în această toamnă, conform contractului, potrivit raportării Companiei de Drumuri. Proiectul pentru modernizarea DN 73 C, ruta ocolitoare pentru DN 7 – Dealul Negru este cunoscut ca „lotul 6” al Autostrăzii Sibiu – Pitești, practic legătura municipiului Râmnicu Vâlcea la Autostrada de pe Valea Oltului. Totodată, investigațiile din teren pentru proiectul de reabilitare DN 73 C Curtea de Argeș – Tigveni sunt la 32% realizare, iar termenul de realizare este luna iunie, mai precizează CNAIR.

În aprilie 2022, CNAIR și firma de proiectare Proiect Consult – Regiunea Transilvania au semnat două contracte: „Elaborare documentație de avizare a lucrărilor de intervenții pentru “DN 73C, km 44+800 – km 55+000, Curtea de Argeș – Tigveni” (Lot 1) și Elaborare studiu de fezabilitate pentru “reabilitare / modernizare DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea” (Lot 2)” pentru suma de aproximativ 5 milioane lei.

Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări punctuale, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat (legătura nu va fi la profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, CNAIR preferând soluţia modernizării unui drum deja existent). Lotul de 13 km presupune un mix între modernizarea actualului drum național pe anumite sectoare și realizarea de variante noi de traseu, care să amelioreze considerabil fluența și siguranța circulației, explica fostul ministru Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a lansat licitația.

De la Pitești la Curtea de Argeș, pe lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești lucrează Astaldi, care a ajuns la peste 25% stadiu fizic (2025 termen de finalizare pentru cei 30 de kilometri), iar pe Lotul 4, de la Curtea de Argeș la Tigveni (10 km), PORR trebuie să înceapă lucrările în această primăvară.




Comentarii

  1. Deci RM Valcea ramane izolata de investitii economice… Porcii decidenti nu considera acest judet important. Normal… au falimentat Oltchim, cu uzina de soda s-a terminat… nu mai e nimic de furat de aici. Asa ca… la prostii valceni le vor face o poteca mai larguta pana la autostrada. Asa meritam daca prostanacii nostri care ne reprezinta in guvern nu au putere de convingere.

  2. Alta sosea pe care am circulat azi pina in horezu este rm.vilcea– tg jiu care este foarte agloneratav si trebue urgent latita la 2 benzi pe sens cu ocolirea horezului si devierea spre babeni pentru a evita urcusurile celor doua dealuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *