Autostrada Sibiu – Piteşti : CNAIR a semnat cu austriecii de la PORR contractul pentru construirea lotului 4/Tronsonul dintre Curtea de Argeş şi Tigveni are 10 kilometri iar durata de proiectare şi execuţie este de 60 de luni

Lot 4 Sibiu Piteşti

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti a fost semnat astăzi, cu antreprenorul PORR, acelaşi constructor care lucrează deja pe primul lot, între Sibiu şi Boiţa ( 13 km.). Lotul 4 are o lungime de 10 kilometri între Curtea de Argeş şi Tigveni iar durata de realizare este de 60 de luni din care primele 16 luni pentru proiectare respectiv 44 de luni pentru execuţie. Semnarea contractului câştigat cu o ofertă de 1,6 miliarde lei se face după aproape trei ani de la lansarea licitaţiei : procedura de achiziţie a fost demarată în februarie 2019, un constructor din China obţinuse în 2020 cel mai bun punctaj la evaluarea ofertelor după care a urmat o serie de contestaţii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor ( CNSC) şi Curtea de Apel Bucureşti (CAB) pentru ca la final, chinezii să rămână excluşi din procedură iar PORR să câştige contractul. Cea mai importantă lucrare de artă pe lotul 4 este Tunelul de la Momaia ( Argeş), un tunel cu o lungime de 1350 de metri,  în total urmând să fie construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri, a anunţat, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor :

,,Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești pe Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, are o lungime de circa 10 km și este format din 2 tronsoane. În total, pe Secțiunea 4 vor fi 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia, cu o lungime de 1,3 km.
Valoarea contractului este de 1,6 miliarde de lei fără TVA, iar durata este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor.”

Pe Autostrada A 1 Sibiu – Piteşti se lucrează între Sibiu şi Boiţa ( Lotul 1), cei 13 kilometri urmând să fie daţi în trafic la sfârşitul anului viitor, conform estimărilor constructorului respectiv pe lotul 5 între Piteşti şi Curtea de Argeş, pe cei 30 de kilometri unde italienii de la Astaldi au intrat în teren la începutul verii. Pentru Lotul 2, Boiţa – Cornetu, 31 km. un singur constructor a depus ofertă : turcii de la Mapa în timp ce pentru lotul 3 Cornetu – Tigveni, cel mai lung lot, 37 km. termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până în ianuarie.

Sursa Cătălin Drulă Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *