OFICIAL Răsturnare de situaţie la licitaţia pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti: Din şase constructori calificaţi, doar turcii de la MAPA au depus ofertă pentru execuţia lotului Boiţa – Cornetu / Licitaţia, pe baza unui studiu de fezabilitate din 2008

DN 7 Lărgire Boiţa Sursa Foto Captură You Tube

Răsturnare de situaţie la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti după ce, din şase constructori calificaţi de la care CNAIR aştepta oferte pentru următoarea etapă, doar turcii de la Mapa au depus o ofertă, astăzi, la termenul-limită de la ora 15.00. Una dintre posibilele explicaţii pentru retragerea constructorilor din UE este Studiul de Fezabilitate prea vechi (2008) care, pentru un proiect atât de complicat, poate duce la elemente neprevăzute pe şantier. 

Încă din 2013, un raport Jaspers (Consultantul Comisiei Europene) sublinia necesitatea de a efectua foraje suplimentare şi deficienţele studiului geotehnic, pentru că un studiu de calitate este esenţial bunei derulări a proiectului.

Despre SF-ul prea vechi, Asociaţia Pro Infrastructură atrăgea atenţia încă din 2017: „Am auzit de nenumărate ori, atât din partea domnului Ioniță cât și din partea ministrului Cuc, faptul că studiul din 2008 este unul matur. Nu poate fi numit „matur” un studiu în care investigațiile geotehnice pentru tuneluri se rezumă la câte un foraj la fiecare capăt al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7  kilometri. Cum poate un constructor să liciteze fără să știe care este compoziția solului în acest tunel și ce soluții tehnice trebuie să aleagă pentru construcția lui? (n.r Tunelul Poiana este pe Lotul 3)”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În prima fază a procedurii au fost 11 constructori, apoi în iulie, la licitaţia restrânsă, CNAIR a selectat şase asocieri şi firme:

  1. Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
  2. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. – Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.Ş. – Yapi Merkezi Inşaat Ve Sanayi A.Ş. – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
  3. Asocierea Aktor S.A. – Rizzani De Eccher S.P.A.
  4. Asocierea Strabag Srl – Acciona Construccion Sa
  5. Impresa Pizzarotti & C S.P.A.
  6. Astaldi Spa

„Miercuri, 20.10 2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru Etapa a II-a (Propuneri Tehnice și Propuneri Financiare) pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2, Boița – Cornetu”. Până la termenul limită de depunere a ofertelor s-a înscris următorul ofertant: ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. Menționăm faptul că, Etapa I a procedurii de licitație restrânsă “Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2:Boița – Cornetu” a fost finalizată în data de 23.07.2021 fiind transmise totodată și Invitațiile de participare la Etapa a II-a a procedurii – Etapa de depunere a ofertelor, către cei 6 Candidați precalificați la prima etapă. Operatorii economici interesați au avut la dispoziție un termen inițial de 2 luni pentru pregătirea ofertelor (20.09.2021), care a fost ulterior prelungit cu încă o lună, până la data de 20.10.2021, fiind astfel asigurat un termen mai mult decât suficient pentru pregătirea ofertelor”, a anunţat Compania de Drumuri.

După două amânări, CNAIR nu mai poate prelungi din nou, termenul, oferta MAPA fiind deja depusă, ceea ce înseamnă că din acest moment începe evaluarea acesteia. Este o situaţie complicată pentru că ar însemna ca unul dintre cele mai dificile proiecte de infrastructură rutieră din România să fie atribuit unui constructor care nu a mai lucrat pe şantierele din ţară.

Lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, are o lungime de 32 km, un cost estimat între 4,6 şi 5,2 miliarde lei, iar durata de realizare este de 18 de luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie. Licitaţia a fost lansată în decembrie 2020.

Această secțiune conține principalele lucrări:

– 49 de poduri și viaducte

– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m

– Ecoduct în zona localității Lazaret.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria. 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.