Autostrada Sibiu – Piteşti: Compania de Drumuri a prelungit până în ianuarie 2022 perioada de depunere a ofertelor pentru lotul 3 şi vrea competiţie între constructori / Cel mai mare contract din istoria CNAIR, pe baza unui studiu de fezabilitate vechi, din 2008, la fel ca pentru lotul 2

Lucrări de reparații Valea Oltului - muncitori utilaje Foto: Lucrări de reparații pe Valea Oltului (Sursa: CNAIR)

Cei şase constructori rămaşi în licitaţia restrânsă pentru proiectarea şi execuţia lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti pot depune oferte până la 20 ianuarie 2022, după ce Compania de Drumuri a prelungit termenul- limită.

Este cel mai lung lot al Autostrăzii A1 (are 37 km) şi contractul cu cea mai mare valoare estimată, peste un miliard de euro (între 5,3 şi 5,7 miliarde lei), iar decizia de prelungire a termenului limită pentru depunerea ofertelor are în vedere evitarea repetării situaţiei de pe lotul 2 (Boiţa – Cornetu), atunci când singura ofertă depusă a venit din partea unui constructor din Turcia, deși în cursă erau şi alte firme interesate, iar unele au mai cerut o nouă extensie de timp pentru a face studii suplimentare.

Din informaţiile Economedia, constructorii au nevoie de această perioadă şi pentru că vor să facă propriile investigaţii în teren (studii geo) având în vedere faptul că studiile de fezabilitate pe care le vor primi sunt vechi, din 2008, şi se tem că pot apărea costuri suplimentare de execuţie sau situaţii neprevăzute. De exemplu, lotul 3 cuprinde şi tunelul Poiana, de 1,7 km lungime. Licitaţia a fost suspendată aproximativ 3 luni după o contestaţie a turcilor de la compania Kolin, contestaţie pe care Curtea de Apel Bucureşti a respins-o pe 2 noiembrie.

Explicaţiile oficiale: „CNAIR SA a prelungit termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de achiziție publică Proiectare si executie „Autostrada Sibiu – Pitești, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni”până la data de 20.01.2022, ora 15.00. Această decizie va permite ca perioada pentru depunerea ofertelor să fie proporţională cu volumul de informaţii suplimentare care vor fi aduse la cunostință operatorilor economici prin Clarificările care urmează să fie publicate. De asemenea, prin această prelungire, CNAIR SA are în vedere asigurarea unei competitivități și a unei maturități a ofertelor ce vor fi depuse, raportat la complexitatea obiectivului de investiție. Noul termen de depunere a ofertelor a fost stabilit având în vedere faptul că informările privind rezultatul etapei de preselecție au fost comunicate în data de 01.07.2021, iar termenul inițial a fost stabilit pentru data de 25.08.2021”.

Într-o primă fază, 15 constructori au intrat în cursa pentru cel mai mare contract scos la licitaţie la CNAIR, iar după aplicarea Ordonanţei care exclude firmele din China au rămas Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag.

Lotul 3 va avea 6 pasaje, 55 de poduri și un ecoduct la Călinești, iar două noduri rutiere sunt prevăzute la Cornetu și la Văleni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: