Autostrada Sibiu – Piteşti, primele efecte ale Ordonanţei anti-China. Surse: Niciun constructor chinez nu merge mai departe în procedura de licitaţie pentru lotul 3

autostrada, sibiu pitesti

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu- Piteşti se va decide dintre asocieri şi firme din Europa şi Turcia, toţi cei cinci antreprenori din China fiind excluşi de la licitaţie. Astfel, potrivit surselor Economedia, Compania de Drumuri a selectat următorii şase constructori care merg mai departe în licitaţia pentru proiectarea şi execuţia celui mai lung lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, Cornetu – Tigveni, de 37 kilometri: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. 

Excluderea firmelor din China este consecinţa directă a Ordonanţei de Urgenţă din această primăvară care nu mai permite companiilor din mai multe ţări (printre care şi China) să depună oferte la licitaţiile de achiziţii publice. Aşadar, în următoarea etapă merg constructori din UE (Austria, Grecia şi Italia) respectiv doi antreprenori din Turcia.

Cele 15 candidaturi pentru construirea lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti au fost anunţate în toamna anului trecut, valoarea licitaţiei fiind cuprinsă între 5,3 şi 5,7 miliarde lei. Durata de realizare este stabilită la 77 de luni, dar nu mai puţin de 12 luni proiectare, respectiv 45 execuţie.

Pentru lotul 2 de pe A1 Sibiu – Piteşti au fost depuse 11 oferte, dintre care două sunt asocieri care includ şi constructori din China. Nu este exclus ca, în urma aplicării prevederilor Ordonanţei, loturile unde vor să participe şi constructorii din China să se decidă la CNSC şi/sau Curtea de Apel Bucureşti.  

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.