Constructorii au realizat străpungerarea celei de-a doua galerii (sensul de mers Sibiu -Pitești ) a tunelului forat pe A1 prin Dealul Momâia, a anunțat Cristian Pistol, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
“Antreprenorul austriac este bine mobilizat în șantier și a ajuns la un stadiul fizic de 69,50%.
Dacă se menține mobilizarea, această secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești va putea fi deschisă circulației încă anul viitor, mai devreme față de termenul contractual (2027). Străpungerea primei galerii (sensul de mers Pitești – Sibiu) a tunelului Momaia (primul tunel rutier forat din România) a fost realizată pe data de 3 martie, anul acesta. Construcția autostrăzii Sibiu – Pitești (parte componentă a coridorului 4 Pan-European) este extrem de importantă, atât pentru România, cât și pentru economia europeană”, a transmis Cristian Pistol, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Știre inițială. Constructorul austriac PORR va străpunge miercuri, la ora 12.30, a doua galerie a tunelului Curtea de Argeș, galeria „Alina”, pe sensul Curtea de Argeș – Tigveni, pe lotul 4 de pe Autostrada Sibiu – Pitești. La începutul lunii martie, a fost străpunsă prima galerie de tunel, botezată „Daniela”, aferentă sensului Sibiu – Pitești.
Amintim că luna trecută PORR a străpuns prima galerie de tunel care se construiește pe o autostradă în România, botezată „Daniela”.
Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din Romania și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație).
Constructorul austriac PORR a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 70%, pe cei 9,86 km ai șantierului secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) și lucrează în prezent cu 550 de persoane în șantier.