Autostrada Soarelui: Şi Podul de la Feteşti intră în reparaţii capitale. Drulă: Am cerut să se evite restricţiile în sezonul estival

A 2 reparaţii Pod Cernavodă Sursa foto: Regionala de Drumuri Constanţa

Un nou şantier se deschide pe A2 – Autostrada Soarelui. Podul de la Feteşti (kilometrul149 peste Braţul Borcea) intră în reparaţii capitale, cu lucrări care vor dura doi ani.

Contractul pentru reabilitarea Podului de la Feteşti în lungime de aproape un kilometru a fost semnat astăzi, pentru 67 de milioane de lei, constructor fiind acelaşi antreprenor din România care lucrează deja la Podul de la Cernavodă.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a cerut constructorului să evite restricţiile în sezonul estival, după modelul reparaţiilor de la Cernavodă. „La fel ca în cazul reabilitării podului de la Cernavodă, pentru care contractul s-a semnat în februarie și unde se lucrează deja foarte bine, am cerut firmei care a câștigat licitația să execute lucrările în așa fel încât să se evite restricțiile de circulație în perioada sezonului estival”, a subliniat Drulă.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cele două poduri dunărene au fost deschise circulaţiei în 1987 şi nu au mai avut reparaţii majore, iar lucrările vor aduce podul de la Fetești la o stare tehnică în conformitate cu cerinţele de calitate prevăzute de Legea 10 din 1995, explică CNAIR.

„Podul peste Dunăre de la Feteşti este un pod combinat de cale ferată şi şosea de tip constructiv care traversează Braţul Borcea şi, împreună cu podul Cernavodă conectează Dobrogea de Muntenia. În cadrul contractului de reabilitare vor fi realizate o serie de lucrări de reparaţii complexe (înlocuirea hidroizolaţiei şi a căii pe partea carosabilă şi trotuare, a rosturilor de dilataţie, reparaţii cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces şi la pile)”, arată CNAIR.

Constructorul Maristar a avut o ofertă de 67 de milioane de lei, cu 30 de milioane de lei mai puţin faţă de estimarea CNAIR, iar durata de garanţie a lucărilor este de 5 ani.

Cum se va circula în timpul lucrărilor

După semnarea contractului urmează emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor şi stabilirea sistematizării rutiere care se decide cu avizul Poliţiei Rutiere. Cel mai probabil, lucrările cu restricţii vor începe din septembrie şi se va închide o cale (un sens) cu devierea circulaţiei pe sensul opus, aşa cum se face deja la Podul Cernavodă, unde reparaţiile capitale au început în urmă cu o lună, dar restricţiile vor fi suspendate în timpul verii pentru a nu îngreuna circulaţia. Alte lucrări cu restricţii pe A2 sunt între Bucureşti şi Fundulea, dar şi lângă Lehliu.

Tot în zona Feteşti, la Staţia de Taxare, CNAIR a lansat o licitaţie pentru dublarea benzilor. De la 6 benzi în prezent, Staţia de Taxare va fi extinsă la 12 benzi, iar pentru întreaga Autostradă CNAIR propune mai multe proiecte pilot de siguranţă rutieră despre care Economedia a scris AICI.

Foto: Reparaţii la Podul Cernavodă

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: