Autostrada Transilvania: CNAIR a anulat licitația din 2020 pentru lotul cu viaductul de la Suplacu de Barcău, dar menține suspendarea licitației (a patra) pe care a lansat-o în ianuarie pentru același lot

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Compania de Drumuri a anulat pe 30 martie 2023 licitația lansată în 2020 pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), dar menține suspendarea licitației din 6 ianuarie 2023 (a patra) pentru același lot. La începutul anului, CNAIR derula două licitații pentru lotul cu viaductul de la Suplacu de Barcău de 1,6 kilometri construit în urmă cu aproape 20 de ani de Bechtel, după cum Economedia a explicat situația aici.

După decizia din 2023 a Curții de Apel București care a respins în totalitate contestațiile, CNAIR a anulat pe 30 martie 2023 licitația de 570 de milioane lei pe care în 2021 o câștigase Erbașu, dar la trei săptămâni de la termenul-limită pentru depunerea ofertelor procedura pentru a patra licitație este în continuare suspendată fără explicații din partea CNAIR. După contractul Bechtel (fără licitație) Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și acum, în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.

Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție,  anunța în ianuarie șeful CNAIR, Cristian Pistol.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte,

– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.

De la Cluj-Napoca la Borș pe Autostrada Transilvania, CNAIR nu are contracte pe trei loturi cu o lungime de 96 km.

Captură YouTube

Comentarii

  1. In Romania se fac autostrăzi și drumuri expres, la prețuri exorbitante de peste 10 milioane de euro unele chiar de peste 20 de milioane de euro pe km, dar nici așa nu se finalizează, in timp ce în Ungaria se fac la preț de 5 milioane euro/km, în Croația la preț de 3 milioane euro/km, dar la ei se respectă și termenele, Cum e posibil că la noi preturile sa fie atât de mari față de Ungaria și Croația care sunt mai dezvoltate decât noi probabil că la ei nu se fura, nu se șifonează banii, cine verifica aceste furturi și cheltuieli nejustificat de mari.

  2. Mizeria asta numita CNAIR ar trebui desființată iar diriguitori lor executați în piață publică prin tragere pe roata. De când exista aceasta instituție nu a făcut altceva decât sa saboteze sistematic eforturile de modernizare a infrastructurii rutiere iar conducătorii acestei mizerii au făcut averi colosale. Nu înțeleg ce păzește alta instituție multpromovata cu numele de DNA!Dacă DNA ar face minimum de efort necesar în a ancheta activitatea factorilor de decizie din CNAIR ar avea de lucru pentru următorii 25 de ani!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *