Autostrada Transilvania: CNAIR a anulat licitația din 2020 pentru lotul cu viaductul de la Suplacu de Barcău, dar menține suspendarea licitației (a patra) pe care a lansat-o în ianuarie pentru același lot

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Compania de Drumuri a anulat pe 30 martie 2023 licitația lansată în 2020 pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), dar menține suspendarea licitației din 6 ianuarie 2023 (a patra) pentru același lot. La începutul anului, CNAIR derula două licitații pentru lotul cu viaductul de la Suplacu de Barcău de 1,6 kilometri construit în urmă cu aproape 20 de ani de Bechtel, după cum Economedia a explicat situația aici.

După decizia din 2023 a Curții de Apel București care a respins în totalitate contestațiile, CNAIR a anulat pe 30 martie 2023 licitația de 570 de milioane lei pe care în 2021 o câștigase Erbașu, dar la trei săptămâni de la termenul-limită pentru depunerea ofertelor procedura pentru a patra licitație este în continuare suspendată fără explicații din partea CNAIR. După contractul Bechtel (fără licitație) Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și acum, în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție,  anunța în ianuarie șeful CNAIR, Cristian Pistol.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte,

– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.

De la Cluj-Napoca la Borș pe Autostrada Transilvania, CNAIR nu are contracte pe trei loturi cu o lungime de 96 km.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E ceva rușinos ce se întâmplă cu aceasta Utostrada de 20 de ani. Ce interese sunt ?

  2. In Romania se fac autostrăzi și drumuri expres, la prețuri exorbitante de peste 10 milioane de euro unele chiar de peste 20 de milioane de euro pe km, dar nici așa nu se finalizează, in timp ce în Ungaria se fac la preț de 5 milioane euro/km, în Croația la preț de 3 milioane euro/km, dar la ei se respectă și termenele, Cum e posibil că la noi preturile sa fie atât de mari față de Ungaria și Croația care sunt mai dezvoltate decât noi probabil că la ei nu se fura, nu se șifonează banii, cine verifica aceste furturi și cheltuieli nejustificat de mari.

  3. Mizeria asta numita CNAIR ar trebui desființată iar diriguitori lor executați în piață publică prin tragere pe roata. De când exista aceasta instituție nu a făcut altceva decât sa saboteze sistematic eforturile de modernizare a infrastructurii rutiere iar conducătorii acestei mizerii au făcut averi colosale. Nu înțeleg ce păzește alta instituție multpromovata cu numele de DNA!Dacă DNA ar face minimum de efort necesar în a ancheta activitatea factorilor de decizie din CNAIR ar avea de lucru pentru următorii 25 de ani!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.