Pe finalul anului 2025, șoferii ar putea circula pe aproximativ 27 de kilometri ai Autostrăzii A3, dar numai dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, transmite Asociația Pro Infrastructură.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Aceasta menționează că obiectivul este încă posibil, dar UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor.
“Ceea ce momentan nu face, din păcate. Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct”, transmite API.

Asociația care monitorizează șantiere consideră că cele două tronsoane Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), finanțate prin PNRR, au devenit “o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28 decembrie 2020 și 01 iulie 2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție”.
