Câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția ar putea fi decis la Curtea de Apel București. Constructorul Nurol (Turcia) a depus contestație la CAB, vineri 29 decembrie împotriva deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a admis pe 14 decembrie contestația Strabag (Austria) și a dispus CNAIR reevaluarea ofertelor. Contestația Nurol a fost înregistrată vineri, 29 decembrie 2023 și ar putea primi termen la sfârșitul lunii ianuarie sau început de februarie 2024.
În documentul deciziei, CNSC anulează raportul CNAIR privind oferta Nurol ,,admisibilă și câștigătoare” : ,,Admite, în parte, contestația nr. 5/2772/16.11.2023 (dosar nr. 3247/2023) și contestația nr. 5/2779/29.11.2023 (dosar nr. 3409/2023) formulate de STRABAG SRL, în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA. Anulează actele autorității contractante privind decizia de declarare admisibilă și câștigătoare a ofertei NUROL INȘAAT VE TICARET AS, precum și comunicările privind rezultatul procedurii.” -decizia CNSC. Dacă Nurol pierde și la Curtea de Apel București este posibil să fie declarat un alt câștigător.
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.
„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.
„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.
Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei. De la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.
Contestația Strabag :