OFICIAL Contractul PNRR pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) nu poate fi semnat până la sfârșitul anului: CNSC a admis contestația Strabag

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Eșec al Ministerului Transporturilor/CNAIR pentru Autostrada Unirii (A8) după ce contestația Strabag a fost admisă la CNSC, iar contractul nu mai poate fi semnat până la sfârșitul anului așa cum prevede calendarul PNRR. Astfel, Ministerul Transporturilor închide anul 2023 cu toate cele 8 mari contracte feroviare din PNRR semnate, dar cu 17 din cele 18 contracte semnate pentru loturile de autostradă. Totuși, potrivit surselor Economedia, Comisia Europeană ar putea aproba o extensie a termenului-limită de 6 luni, pentru iunie 2024 sau transferul proiectului cu jalon neîndeplinit pe altă cerere de plată. Oricum, întârzierea la semnarea contractului înseamnă, implicit riscul major de a ieși din calendarul 2026 pentru finalizarea lucrărilor (este și cazul proiectelor feroviare unde autorizații de construire sunt emise doar pe două din cele 8 loturi).

Contestația Strabag:

Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.

„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii  A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.

„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.

Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei. De la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Lotul asta ar trebui sa ajunga la Strabag, ei termina lotul Chetani – Campia Turzi cu 8 luni inainte de termen. Daca ajunge la Strabag va termina minim la termen daca nu chiar inainte. Daca Cnsc a admis contestatia, inseamna ca undeva a gresit Cnair-ul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *