Contestațiile pe care le-au depus constructorii Nurol (câștigătorul), Tekfen și Strabag la contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Unirii (A8) au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Astfel, Nurol, desemnat câștigător al lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24 km), a solicitat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) anularea raportului din 6 noiembrie și reevaluarea ofertei tehnice care a fost depunctată. Totodată, Nurol solicită CNSC să constate că ofertele Tekfen și WeBuild sunt neconforme, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Nurol a solicitat CNSC să constate neconformitatea ofertelor Tekfen și WeBuild doar dacă cei doi constructori solicită, la rândul lor, respingerea ofertei Nurol.
Pe de altă parte, Tekfen (Turcia) solicită CNSC să reevalueze în parte ofertă și să anuleze decizia prin care CNAIR a respins oferta, iar Strabag vrea acces la oferta Nurol și anularea procedurii prin care turcii au fost declarați câștigători.
Contestația Nurol, câștigătorul licitației:
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat luni, 6 noiembrie, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km., iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.
„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A 3 în lungime de 2,4 km.
Constructorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor.
Contestația Strabag:
„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora dacă este cazul”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.
Ofertele depuse:
1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
6. Strabag SRL (Austria);
7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
8. Webuild SPA – Milano (Italia).
Lotul III Leghin – Târgu Neamț are contract semnat cu UMB pe 20 septembrie.