Ultimele trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii au fost lansate în licitație de Compania Națională de Investiții Rutiere, care a transmis marți spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) contractele pentru construirea acestora.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
De asemenea, CNIR a stabilit următoarele termene pentru depunere ofertelor :
- Tronsonul 3 Lețcani (DN 28)- DN 24 (Iași), termen -limită pentru depunerea ofertelor 25 August 2025
- Tronsonul 4 DN 24 (Iași)-Golăiești, termen-limită 1 septembrie 2025
- Tronsonul 5 Golăiești-Vamă (Pod peste Prut la Ungheni), termen depunere 28 iulie 2025.
,,Am lansat în licitație ultimele trei tronsoane care întregesc Autostrada Unirii. Având în vedere discuțiile din cadrul întâlnirii pe care am avut-o cu reprezentanții constructorilor, am decis să acordăm încă de la început o perioadă mai generoasă, tocmai pentru a sprijini depunerea unor oferte competitive”, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.

Contractele sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Caracteristici tehnice :
- Tronsonul 3 are o lungime de 17,7 kilometri, o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 5,2 miliarde lei și o durată de realizare de 46 luni (10 proiectare și 36 execuție). Include 6 tunele, 18 poduri și pasaje (cel mai lung de 1105 metri), 2 noduri (nod DJ 282 Nord Iași la km 70 respectiv Nod DN 24 la km 76) și un Centru Monitorizare Tunel în zona nodului rutier de la km 76.
- Tronsonul 4 cu o lungime de 12,7 km și un cost estimat de 4,1 miliarde lei include 12 poduri/pasaje, două tuneluri și un nod rutier de perspectivă -Drum de Legătură cu Spitalul Regional și Aeroport Iași. Tunelul din zona localității Cilibiu/Pădurii Icușeni are o lungime de 1730 m. Durata de realizare a tronsonului este de 46 luni.
- Tronsonul 5, în lungime de 2,77 kilometri va asigura legătura cu Podul peste Prut de la Ungheni (în execuție), la frontiera cu Republica Moldova. Acest tronson are o valoare estimată de 267 milioane lei, include două poduri și un nod rutier la Golăiești (intersecție cu Dj 249), iar termenul de realizare este de 18 luni.
Anunțurile de licitație vor fi vizibile în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Pentru tronsonul 1, Moțca-Târgu Frumos au fost depuse șase oferte, iar pentru tronsonul 2, Târgu Frumos-Lețcani, ofertele vor fi deschise pe 2 iunie 2025.
Ca element de noutate, spre deosebire de tronsoanele 1 și 2, pentru Tronsoanele 3 și 4 a fost stabilit un termen de depunere de 3 luni, astfel încât să nu fie solicitări de prelungire, au declarat reprezentanții CNIR.
Pe Tronsonul 4 este prevăzut un tunel de peste 1700 metri lungime, cel mai lung de pe toată Autostrada A 8 și unul dintre cele mai lungi din țară după Meseș A 3 și Margina A1.