Constructorul auto Stellantis a dezvăluit vineri un prototip de vehicul electric echipat cu o nouă baterie care promite încărcare mai rapidă, greutate redusă şi costuri mai mici, eliminând necesitatea unui invertor şi a unui încărcător separat, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sistemul, denumit IBIS (Intelligent Battery Integrated System), a fost dezvoltat în parteneriat cu Saft, filială a TotalEnergies.

Potrivit Stellantis, IBIS aduce economii de spaţiu şi greutate, este mai uşor de întreţinut şi are o eficienţă cu 10% mai mare faţă de o baterie convenţională de dimensiuni similare, reducând timpul de încărcare cu aproximativ o oră.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Tehnologia se află în prezent în teste rutiere pe un Peugeot e-3008 şi ar putea fi implementată în modelele de serie până la sfârşitul deceniului.

În plus, integrarea directă a funcţiilor de conversie a curentului în baterie, printr-un sistem de control electronic cu 200 de tranzistori, scade greutatea vehiculului cu circa 40 kg şi reduce timpul de încărcare cu 15%.

Stellantis a descris această inovaţie drept ”un pas major înainte în electrificarea aplicaţiilor energetice mobile şi staţionare”, într-un context în care viteza de încărcare şi accesibilitatea rămân obstacole-cheie pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice.