Blue Air a intrat în insolvență / Statul, acționar majoritar, speră să găsească un investitor

blue air, avion Sursa foto: Blue Air, Facebook

Compania aeriană Blue Air a intrat în insolvență, după ce Tribunalul București i-a admis cererea. Prin propria cerere de intrare în insolvență, Blue Air reușește astfel să propună o listă cu administratori judiciari favorabili ei, notează Boardigpass.ro.

Judecătorii Tribunalului București au desemnat în funcția de administratori judiciari provizorii pe Infinexa Restructuring SRPL şi Mușat & Asociații – Restructuring\Insolvency SPRL.

Statul român a preluat, prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, compania Blue Air la finele anului trecut, în contul unui ajutor de stat de peste 300 de milioane de lei acordat în vara lui 2020. 

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Daniel Geantă, președinte la Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, a declarat pentru Economedia că intrarea Blue Air în insolvență este un lucru bun, în condițiile în care exista și o cerere de intrare în faliment. 

“Renunțăm la contractele păguboase, care aduc pierderi. Încetează calculul dobânzilor și penalităților. Dacă spun creditorii că nu mai vor 100% creanța se poate face un plan de organizare, se poate căuta un investitor.”, a spus Daniel Geantă care se bazează și pe faptul că Blue Air este încă un brand care poate fi pus pe masa negocierilor.

În ceea ce privește bunurile deținute de companie, cele două aeronave puse de ANAF sub secehestru pentru datoria de 63 de milioane de euro, Daniel Geantă spune că una este pe aeroportul din Torino, iar una pe cel din Bacău. El a precizat că “trebuie făcute anumite revizii de câteva sute de mii de euro pe aeronavă.”

Compania aeriană low-cost Blue Air figurează în evidențele ANAF cu obligații de plată în sumă totală de 402,52 milioane lei, scria Profit.ro la începutul lunii ianuarie. Din această sumă, 336 de milioane de lei sunt obligații de plată rezultate din ajutorul de stat acordat companiei în 2020, în contextul pandemiei de coronavirus.

Reamintim că Blue Air a oprit pe 6 septembrie 2022 toate zborurile, dând vina pe blocarea conturilor de către Administrația Fondului de Mediu. Decizia a dus la blocarea a mii de pasageri în aeroporturi din România și din străinătate. Blue Air acumulase o datorie de 28 de milioane de lei cauzată de neplata certificatelor de mediu, obligatorii pentru toate companiile aviatice.

Conturile Blue Air au fost deblocate o zi mai târziu, iar compania a spus că va relua zborurile din 10 octombrie. A revenit după câteva săptămâni și a spus că nici după 10 octombrie 2022 nu va mai efectua vreun zbor. 

Luna următoare, Ministerul Finanțelor a cerut băncii de stat Eximbank să analizeze executarea garanției privind ajutorul de stat acordat Blue Air în vara anului 2020.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.