BMW estimează un impact de 1 miliard de euro asupra profitului grupului din cauza tarifelor comerciale impuse de administrația Trump

BMW a anunţat că noile tarife comerciale impuse de administraţia Trump ar putea reduce profitul constructorului auto cu 1 miliard de euro (1,09 miliarde de dolari) în acest an, pe măsură ce tensiunile comerciale dintre China, Europa şi SUA afectează din ce în ce mai mult finanţele companiilor cu operaţiuni globale, transmite Reuters, transmite News.ro.

Producătorul de automobile premium a prognozat pentru 2025 o marjă de profit între 5% şi 7% în segmentul său auto, luând în calcul impactul tarifelor Uniunii Europene pe întregul an pentru vehiculele electrice fabricate în China, precum şi taxele americane de 25% impuse importurilor de oţel, aluminiu şi automobile din Mexic.

Alte tarife ce ar putea fi impuse de Uniunea Europeană şi SUA ar avea un impact şi mai mare asupra BMW, care este cel mai mare exportator auto din SUA, în funcţie de valoare, şi livrează peste jumătate din vehiculele produse în Germania în afara UE.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Cu toate acestea, conducerea BMW a adoptat un ton optimist în cadrul conferinţei anuale privind rezultatele financiare, subliniind că nu se aşteaptă ca tarifele să rămână în vigoare pe tot parcursul anului.

”Dacă situaţia se schimbă, la fel se va modifica şi perspectiva noastră”, a declarat directorul financiar Walter Mertl.

Acţiunile BMW au scăzut vineri cu 0,4%, comparativ cu un avans de 1,6% al indicelui DAX din Germania, susţinut de anunţul unui nou acord privind datoria guvernamentală.

SCĂDERE A PROFITULUI

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorii auto premium din Germania, care s-au bazat mult timp pe vânzările solide din China şi exporturile către SUA, se confruntă acum cu provocări pe două fronturi: concurenţa tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice şi impactul tarifelor impuse de fostul preşedinte american Donald Trump asupra lanţurilor lor de aprovizionare.

”Într-un context în care China a devenit o piaţă mult mai dificilă şi fără perspective de îmbunătăţire, dependenţa de SUA a crescut. Prin urmare, tarifele reprezintă un risc semnificativ”, a declarat Daniel Schwarz, analist la Stifel Research.

”Impactul poate fi atenuat prin creşterea producţiei în Statele Unite, dar acest lucru vine cu un cost suplimentar”, a adăugat el, evidenţiind avantajele economiei de scară oferite de strategia actuală a BMW, care se axează pe producţia de SUV-uri în SUA şi sedanuri în Europa.

Spre deosebire de rivalii săi, precum Porsche, Mercedes-Benz şi Audi, BMW nu plănuieşte o restructurare majoră a operaţiunilor sale europene pentru a reduce costurile.

Reprezentanţii companiei au precizat că, deşi costurile operaţionale au atins un vârf în 2024, nu există planuri de reducere a personalului în Germania.

Profitul net al BMW a scăzut cu peste o treime în 2024, ajungând la 7,68 miliarde de euro, conform aşteptărilor pieţei, din cauza vânzărilor slabe din China şi Germania, dar şi a întârzierilor în livrări cauzate de probleme la sistemul de frânare.

În ultimul trimestru al anului trecut, profitul s-a redus cu 41%, în linie cu avertismentele BMW din ianuarie, potrivit cărora costurile fixe ridicate şi reducerea stocurilor vor afecta rezultatele financiare.

Grupul a propus o rată de distribuire a dividendelor de 36,7%, una dintre cele mai ridicate din istoria sa, oferind un dividend de 4,32 euro pe acţiune preferenţială pentru 2024, în scădere faţă de 6,02 euro distribuiţi în anul anterior.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.