BMW urmează să prezinte noua electrică BMW i5 în 2023 și va avea, de asemenea, o variantă M. Principalii rivali par a fi Mercedes EQE și Audi A6 e-tron.
Site-ul german Focus Online susține că modelul i5 se va baza pe tehnologia e-drive, care este aceeași unitate utilizată în iX3 sau în cele două noi modele i4 și iX.
Conform raportului, i5 nu se va mai baza pe generația actuală a Seriei 5 cu denumirea internă G30, ci pe noua generație G60, care urmează să fie prezentată în toamna anului 2023 – ca motor cu combustie și electric. Acest lucru este posibil datorită platformei CLAR a familiei germane, care permite deja i4-ului să funcționeze paralel cu variantele de motor cu ardere ale Seriei 4, inclusiv Seria 4 Gran Coupé. I4 împarte, de altfel, cea mai mare parte a caroseriei cu acesta din urmă.
Datele tehnice posibile pentru un i5 nu sunt menționate în raport, doar puterea unei viitoare versiuni M se spune că este mai mare de 700 CP, echivalent cu 515 kW. De asemenea, setul de baterii BMW este conceput pentru celule prismatice, dar modulele pot găzdui celule de diferite dimensiuni și cu compoziții chimice diferite.
Potrivit Focus Online, interiorul i5 se va baza pe iX și i4. Cu afișajul curbat și consola centrală cu tastaturi sensibile la atingere în loc de butoane fizice, cabina ar trebui să fie mai puristă decât cea din seria 5 actuală – dar probabil nu la fel de avangardistă ca iX-ul.
Când i5 va fi prezentat la sfârșitul anului 2023 și probabil va intra pe piață în 2024, acesta va concura împotriva deja prezentate Mercedes EQE și Audi A6 e-tron. În ciuda numelui modelului A6, A6 e-tron nu va avea nimic în comun cu seria familiară de motoare cu ardere, deoarece se bazează pe platforma EIP pur electrică. EQE, omologul electric al clasei E, se bazează, de asemenea, pe o platformă BEV.