Bolojan anunță investiții ,,fulger” de peste 200 de milioane de lei pentru extinderea Aeroportului Oradea. 2023, ultimul an în care UE mai finanțează investiții pentru aeroporturi

Aeroport Oradea Aeroportul Oradea / Sursa foto: CJ Oradea

Terminalul de pasageri al Aeroportului Oradea va fi extins printr-un proiect finanțat cu fonduri europene, a anunțat marți, Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Indicatorii tehnico-economici pentru extinderea terminalului T 1 pentru o capacitate de procesare de 800 de pasageri/oră (zboruri interne și internaționale) au fost aprobați marți, în ședința CJ Bihor, costul total al proiectului fiind de 212 milioane lei din care peste 163 de milioane lei, fonduri europene. Este ultimul pas până la lansarea licitației pentru proiectare și execuție, dar și o cursă contra cronometru pentru a nu rata finanțarea europeană acordată prin Programul Operațional Infrastructura Mare ( POIM) cu termen-limită decembrie 2023, anul viitor fiind ultimul în care Uniunea Europeană mai finanțează proiecte pentru infrastructura aeroportuară.

Pentru a ,,prinde” banii europeni, CJ Bihor are la dispoziție doar 3-4 luni de la lansarea licitației până la semnarea contractului, durata acestuia fiind de 8 luni din care primele două pentru proiectare. Practic, procedura de atribuire ar trebui să se desfășoare fără sincope, iar constructorul să și respecte termenele : ,,Terminalul T1 se va extinde ținând cont de un trafic de 400 pasageri/flux. Sunt prevăzute patru fluxuri principale: plecări/sosiri Schengen și plecări/ sosiri non-Schengen. Se vor asigura și fluxuri secundare dedicate pentru plecări și sosiri VIP. Vor putea fi procesați 800 de pasageri/oră, atât pe zboruri interne, cât și pe zboruri internaționale. Noile construcții se vor dezvolta preponderent la parter, având în unele zone și etaj/mezanin. Pe lângă fluxurile aeroportuare se vor realiza spații comerciale, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control: poliția de frontieră, SRI și vamă. Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp. Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe. Având în vedere faptul că anul acesta, până în prezent, au fost aproximativ 190.000 de pasageri îmbarcați/debarcați, ținând cont de intențiile de dezvoltare a Aeroportului Oradea, am considerat că se impune să ne concentrăm activitatea într-un singur terminal, atât pentru sustenabilitatea aeroportului în viitor, dar și pentru confortul pasagerilor. Acest proiect, alături de celelalte pe care le avem în lucru, va rezolva pentru mulți ani de acum înainte infrastructura aeroportuară a Municipiului Oradea și a județului Bihor.” a transmis Ilie Bolojan.

Contractul pentru extinderea pistei Aeroportului Oradea la 2500 metri lungime a fost semnat la începutul lunii pentru 80 de milioane de lei, de asemenea finanțare prin POIM.

Aeroportul Oradea / Sursa foto: CJ Oradea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *