Bosch, cel mai mare furnizor global de componente auto, a anunţat măsuri severe de reducere a costurilor, pe fondul crizei din industria auto, transmite DPA, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Markus Heyn, şeful diviziei de mobilitate, şi Stefan Grosch, directorul serviciului de resurse umane, au dat interviuri publicaţiilor Stuttgarter Zeitung şi Stuttgarter Nachrichten în care au anunţat reducerea costurilor cu 2,5 miliarde de euro pe an.

Compania cu sediul în Gerlingen, lângă Stuttgart, lucrează de ceva timp la un plan de reducere a costurilor. Totuşi, conducerea grupului german nu a specificat un obiectiv precis privind economiile. Noi concedieri sunt inevitabile, se arată într-un comunicat al Bosch.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Întreaga industrie trece printr-o transformare substanţială, trebuie să ne concentrăm în continuare pe menţinerea competitivităţii noastre. Primele măsuri importante au fost adoptate, dar mai sunt multe de făcut”, a declarat Heyn.

Grosch a explicat că în următorii ani va fi redus semnificativ decalajul de cost iar rezultatele se vor vedea cel târziu în 2030.

Din 2023, Bosch a implementat un program de concedieri, în special în sectorul aprovizionării. Mii de concedieri au loc în întreaga lume, majoritatea în Germania. Grosch şi Heyn nu au specificat câţi angajaţi vor mai fi concediaţi.

Frank Sell, preşedintele Consiliului angajaţilor de la divizia de aprovizionare, a informat că deja au fost luate măsuri extinse de reducere a costurilor, şi aşteaptă informaţii actualizate de la conducerea companiei.

Criza din sectorul auto a afectat semnificativ Bosch.

Săptămâna trecută, directorul general Stefan Hartung anunţa, în marja Salonului auto de la Munchen, că Bosch se aşteaptă ca presiunile competitive din sector să continue anul viitor, în condiţiile în care industria se confruntă cu sporirea barierelor comerciale şi scăderea preţurilor.

În 2026 vom vedea în continuare evoluţii tehnologice şi inovaţii semnificative în sectorul auto global, a declarat şeful Bosch.

“Dar credeţi-mă, industria va rămâne sub presiune. Va continua să fie limitată în privinţa volumelor. Ajustările structurale vor continua iar sectorul auto va rămâne extrem de competitiv, va fi o luptă pentru fiecare cent”, a avertizat acesta.

Declaraţiile lui scot în evidenţă multiplele crize care afectează producătorii auto din Europa şi, prin extensie, furnizorii lor, inclusiv taxele vamale impuse de SUA importurilor de maşini şi componente, al căror impact, susţine Hartung, încă nu poate fi cuantificat.

Acesta se aşteaptă ca următoarele luni să aducă claritate în această privinţă şi a adăugat că actuala situaţie, în care taxele vamale americane de 27,5% încă sunt menţinute, chiar dacă UE face eforturi pentru ca Washingtonul să le reducă la 15%, încă nu poate fi descrisă ca fiind stabilă.

Hartung a declarat că vânzările Bosch ar putea creşte cu aproximativ 2% în 2025, de la 90,5 miliarde euro în 2024, dar este prea curând pentru a avansa o cifră fermă. Grupul previziona un avans al vânzărilor de 1% – 3% anul acesta.