Hyundai pare să intenționeze să-și extindă marca complet electrică Ioniq la automobile mai mici, bazate în cea mai mare parte pe platforma E-GMP, împreună cu un succesor al SUV-ului mic Kona.
„Ar putea avea sens să creștem toate avantajele legate de platforma E-GMP pentru automobilele mai mici”, a informat Thomas Schemera, șef mondial de promovare la Hyundai, Automotive News Europe. „Aș vota pentru o astfel de provocare”, a declarat Schemera.
Crossover-ul compact Ioniq 5 este modelul principal din gama Ioniq bazat în cea mai mare parte pe platforma E-GMP, și a fost prezentat recent și în România. Hyundai a obținut „mai mult de 40.000 de comenzi” pentru acesta până în prezent în Europa.
Ioniq 5 va fi continuat prin Ioniq 6, un sedan de dimensiuni medii care urmează să fie lansat la sfârșitul anului 2022 sau la începutul anului 2023, în funcție de evoluția crizei semiconductorilor. De asemenea, Ioniq 7, un SUV de dimensiuni medii, va fi lansat în 2024.
Întrebat dacă un succesor al Kona Electrical poate purta sau nu plăcuța de identificare Ioniq 2, trei sau patru, Schemera a declarat: „Acesta este un lucru pe care nu doresc să îl afirm, dar cu siguranță pare a fi probabil”.
Actualul Kona Electrical a fost al cincilea cel mai tare EV din Europa, în prima jumătate a anului 2021, cu 21.802 vânzări brute, în creștere cu 95% față de jumătatea primară a anului 2020, conform cifrelor din JATO Dynamics.
Un alt automobil al grupului Hyundai, Kia e-Niro, s-a situat pe locul șase, cu 20.804 vânzări brute în prima jumătate a anului. De altfel, începerea producției Kona Electric la fabrica din Republica Cehă în prima jumătate a anului 2020 a contribuit la satisfacerea cererii.