Hyundai pare să intenționeze să-și extindă marca complet electrică Ioniq la automobile mai mici, bazate în cea mai mare parte pe platforma E-GMP, împreună cu un succesor al SUV-ului mic Kona.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Ar putea avea sens să creștem toate avantajele legate de platforma E-GMP pentru automobilele mai mici”, a informat Thomas Schemera, șef mondial de promovare la Hyundai, Automotive News Europe. „Aș vota pentru o astfel de provocare”, a declarat Schemera.

Crossover-ul compact Ioniq 5 este modelul principal din gama Ioniq bazat în cea mai mare parte pe platforma E-GMP, și a fost prezentat recent și în România. Hyundai a obținut „mai mult de 40.000 de comenzi” pentru acesta până în prezent în Europa.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ioniq 5 va fi continuat prin Ioniq 6, un sedan de dimensiuni medii care urmează să fie lansat la sfârșitul anului 2022 sau la începutul anului 2023, în funcție de evoluția crizei semiconductorilor. De asemenea, Ioniq 7, un SUV de dimensiuni medii, va fi lansat în 2024.

Întrebat dacă un succesor al Kona Electrical poate purta sau nu plăcuța de identificare Ioniq 2, trei sau patru, Schemera a declarat: „Acesta este un lucru pe care nu doresc să îl afirm, dar cu siguranță pare a fi probabil”.

Actualul Kona Electrical a fost al cincilea cel mai tare EV din Europa, în prima jumătate a anului 2021, cu 21.802 vânzări brute, în creștere cu 95% față de jumătatea primară a anului 2020, conform cifrelor din JATO Dynamics.

Un alt automobil al grupului Hyundai, Kia e-Niro, s-a situat pe locul șase, cu 20.804 vânzări brute în prima jumătate a anului. De altfel, începerea producției Kona Electric la fabrica din Republica Cehă în prima jumătate a anului 2020 a contribuit la satisfacerea cererii.