Brexit: Camioanele cu produse perisabile au stat la cozi de până la 20 de ore să intre în Marea Britanie din cauza problemelor sistemelor informatice/ Noile verificări sunt un dezastru, spun unii transportatori

brexit-steagul-uk-ue Foto: Brexit / Pexels.com

Camioanele care transportă alimente și plante perisabile din UE sunt reținute timp de până la 20 de ore la cel mai aglomerat punct de frontieră britanic pentru Brexit, în condițiile în care defecțiunile sistemelor informatice ale guvernului întârzie importurile care intră în Marea Britanie, scrie The Guardian.

Firmele au descris noile verificări guvernamentale de control la frontieră ca fiind un “dezastru”, după ce întreruperile din sistemul IT au dus la reținerea camioanelor care transportau carne, brânză și flori tăiate pentru perioade lungi de timp, reducând durata de valabilitate a mărfurilor și determinând comercianții cu amănuntul să respingă unele comenzi.

Cea mai gravă perturbare a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, când zeci de camioane au fost reținute la postul de control guvernamental care deservește Dover și tunelul de sub Canalul Mânecii pentru perioade cuprinse între opt și 20 de ore, după ce sistemul informatic care înregistrează mărfurile a căzut.

Miniștrii au introdus controale fizice asupra produselor de origine animală și vegetală provenite din UE la începutul acestei luni, ca parte a regimului de import post-Brexit.

Cu toate acestea, de la introducerea lor, problemele cu sistemul guvernamental de verificare automată a licențelor (ALVS) au dus la creșterea numărului de camioane reținute la punctele de frontieră timp de mai multe ore, în timp ce verificarea documentelor se face manual.

The Guardian a vorbit cu mai mulți importatori și agenți vamali ale căror camioane au fost oprite la postul Sevington din Ashford, Kent, în weekend, după ce sistemul informatic s-a defectat.

O companie care importă mărfuri italiene a declarat că 18 din cele 23 de camioane care au trecut prin portul Dover au fost trimise la Sevington, iar unele au fost nevoite să aștepte între nouă și 20 de ore înainte de a fi eliberate.

Într-un caz, un camion a intrat în instalația Departamentului pentru Mediu, Alimentație și Afaceri Rurale (Defra) duminică la ora 6 dimineața și a putut pleca abia luni dimineața la ora 2.

Un manager al companiei, care a preferat să nu fie numit, a declarat: “Ne așteptam la rețineri de maximum patru ore și, dacă nu erau verificate până atunci, erau eliberate. Acest lucru este mult mai lung”.

Guvernul a confirmat că o problemă tehnică a afectat sâmbătă serviciile digitale ale Defra, ceea ce a afectat ALVS.

Pentru a depăși problemele, importatorii au fost nevoiți să prezinte manual documentele oficialilor de frontieră pentru a fi verificate înainte de a putea fi eliberate. Defra a declarat că nu au existat întârzieri semnificative la controalele la frontieră.

Directorul general al unei companii de transport poloneze a declarat că weekendul a fost un “dezastru” pentru importatori, ceea ce a dus la o mulțime de clienți furioși. “A fost o dezordine imensă și o lipsă de informații despre statutul camioanelor”, a spus el.

Mariusz, un șofer care a fost reținut la Sevington mai mult de opt ore, a declarat pentru The Guardian că întârzierea l-a făcut să întârzie la o livrare. El a spus că mai sunt alte 25 de camioane blocate la Sevington, unele de 15 ore, fără a fi oferite prea multe informații cu privire la momentul în care vor fi eliberate.

Alți agenți vamali și importatori s-au plâns că duminică a fost imposibil să ajungă la oficialii Defra prin telefon.

Un reprezentant al unei companii care trimite 70 de camioane pe săptămână în Marea Britanie a declarat că a văzut 40 de vehicule trimise la Sevington săptămâna trecută pentru verificarea documentelor, iar blocajele au dus la respingerea livrărilor de către unii clienți.

Acesta a declarat: “Avem produse proaspete din Polonia și Europa de Est, care pot dura două-trei zile pentru a fi transportate în Marea Britanie. Dacă mai există o întârziere de o zi sau două, este într-adevăr prea târziu pentru a le vinde clienților finali.”

Comercianții au declarat că aceasta a fost ultima dintr-o listă de probleme cu sistemele informatice ale guvernului de când au fost introduse controalele la frontieră, la 30 aprilie, ALVS fiind indisponibil în alte două ocazii.

Nigel Jenney, directorul executiv al Fresh Produce Consortium, a declarat: “Au existat mai multe incidente de acest gen în ultimele două săptămâni și câteva probleme mult mai minore. Există un factor de îngrijorare uriaș. Acest lucru provoacă nu doar perturbări uriașe, ci și costuri uriașe pentru sector.”

Un purtător de cuvânt al Defra a declarat: “O pană de curent în weekend a afectat unul dintre sistemele necesare pentru a procesa importurile. Pentru majoritatea vehiculelor de la frontieră nu au existat întârzieri semnificative, dar am activat imediat măsuri de urgență pentru vehiculele afectate, lucrând împreună cu Autoritatea Vamală și cu forțele de frontieră. Lucrăm în ritm alert pentru a rezolva problema și ne așteptăm ca sistemele să revină la funcționarea normală în curând. De la introducerea controalelor, echipele noastre au lucrat îndeaproape cu comercianții pentru a se asigura că verificările sunt efectuate în mod eficient și rapid.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dezastru pentru ,,turistii rusi” si traficantii de arme, droguri si carne vie. In Romania intra ca-n casa lor.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.