București: Șină nouă pentru tramvaiele de la Arad care vin la vară. Modernizarea liniei de pe fostul bulevard Vasile Milea, la 85% stadiu fizic de execuție

Linia Tramvai Vasile Milea

Modernizarea liniei de tramvai de pe bulevardele Doina Cornea și Paul Teodorescu (fostul bulevard Vasile Milea) se apropie de finalizare, stadiul fizic de execuție fiind de 85% cu o lună înainte de termenul contractual, a anunțat marți, Primăria Capitalei.

Tronsonul pe care PMB reface calea de rulare are o lungime de aproximativ 1,1 kilometri și este singura secțiune nemodernizată de pe inelul principal de transport al Capitalei, refacerea liniei fiind o condiție din contractul de finanțare pentru cele 100 de tramvaie noi cumpărate de la Arad. 

Primele 20 de tramvaie produse la Arad vor intra în circulație pe linia 41, una dintre cele mai importante din București, cu aproximativ 50.000 de călători/zi, potrivit estimărilor PMB. Decizia introducere a tramvaielor noi pe linia 41 și nu pe linia 1 ar putea avea legătură și cu ritmul destul de lent al lucrărilor de modernizare care se desfășoară pe bulevardul Vasile Milea, fiind posibil să ajungă primul tramvai, dar linia să nu fie recepționată.

„Lucrările la modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea se apropie de final. Lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV” se desfășoară în ritm alert, fiind executate în proporție de aproximativ 85%. Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe fostul Bd. Vasile Milea, transformat în Bd. Doinea Cornea și Bd. General Paul Teodorescu, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab. Au fost realizate lucrări de înlocuire a șinelor de tramvai, lucrări aferente sistemului de iluminat și rețelei de contact, precum și lucrări la suprastructură. În prezent, se lucrează la finalizarea ultimului tronson de șină și realizarea rețelei de contact, în paralel cu alte lucrări aferente proiectului”, arată Primaria Capitalei.

Obiectivul general al proiectului de 28 milioane lei este reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului Bucureşti, prin modernizarea tronsonului de 1,1 km cale dubla linie tramvai pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor de parcurs, precum și a accesibilității, mai transmite Municipalitatea.

Totodată, Consiliul General al Municipiului București a votat pe 28 aprilie modernizarea liniilor de tramvaie 40 și 55, cu o lungime totală de 20 km. și un cost estimat de un miliard lei. STB a realizat studiile de fezabilitate pentru cele două trasee.

Odată cu finalizarea lucrărilor și intrarea în noul grafic de circulație, se vor obține o serie de beneficii, printre care:

Reducerea emisiilor poluante cu până la 141 tone CO2 anual

Creșterea fluxului de călători cu aproximativ 56% (linia 55) și 18,97% (linia 40)

Reducerea timpilor de așteptare în medie cu 70%

Deservirea traseelor de un parc de 20 tramvaie din lotul celor 100 de tramvaie noi

Reducerea la minimum a zgomotului și a vibrațiilor produse de rularea vehiculelor

Noile tramvaie vor putea circula cu viteza maximă legală de 50 km/h, asigurând astfel obținerea parametrilor de eficiență ai celor două linii, o mare parte din trasee urmând să fie delimitate de traficul general.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *