Bugetul CNAIR va fi ,,văduvit” de aprox. 30 de milioane de Euro dacă Parlamentul votează săptămâna viitoare Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor de pod de la Feteşti – pe Autostrada Soarelui, respectiv Giurgeni pe DN 2 A Slobozia- Constanţa, a anunţat la Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Proiectul care a trecut de Comisia de Transporturi este iniţiat de parlamentarii PNL şi ar urma să se aplice din 2022. Grindeanu spune că este nevoie de o analiză pentru că, în lipsa taxei, bugetul de stat ar trebui să vireze suplimentar banii (30 milioane Euro) către CNAIR pentru întreţinerea şoselelor : ,,Este în Parlament, chiar vine săptămâna viitoare la vot (în Plen), eliminarea taxei de pod de la Feteşti, dacă o eliminăm atunci ne ducem cu aprox. 30 de milioane de euro îmn bugetul CNAIR.  Nu vreau să o facem pe repede-înainte, e nevoie de o analiză. Dacă o eliminăm (n.r taxa Feteşti şi Giurgeni) atunci bugetul de stat trebuie să vină către CNAIR să acopere acest minus de 30 de milioane, nu vreau să văduvim bugetul. Dacă nu mai vrem taxă de drum (n.r taxă de pod) , atunci trebuie să vedem veniturile care vin” a spus Grindeanu. Săptămâna aceasta, Sindicatul Drumarilor Elie Radu a criticat Proiectul de Lege, considerându-l populist. Şi fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea încă din vară că eliminarea peajului nu e oportună fără o altă soluţie de finanţare pentru întreţinerea drumurilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor pentru podurile Dunărene (cu excepţia celui de la Giurgiu – Ruse administrat în comun cu partea bulgară) a fost aprobat în vară în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor  după ce a trecut şi de Senat. Iniţiatorul proiectului, deputatul PNL de Constanţa Bogdan Huţucă argumenta că peajul înseamnă, de fapt, o dublă taxare : „Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, preciza într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

Reparaţiile Capitale la Podurile Feteşti şi Cernavodă costă 135 milioane lei/Vinieta din Bulgaria este de 10 ori mai scumpă

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Dacă din peajul de la Feteşti, CNAIR încasează 120- 150 de milioane de lei/an, reparaţiile capitale care au început anul acesta la podurile Borcea (Feteşti) şi Cernavodă costă 135 de milioane de lei, contractele fiind încheiate cu constructorul roman, Maristar iar lucrările cu finanţare europeană fiind în graficul asumat. Sunt primele intervenţii majore pentru cele două poduri deschise circulaţiei pe A 2 în anii 80, poduri care aveau nevoie de reparaţii şi consolidări, carosabilul fiind într-o stare proastă.

Pentru un drum Bucureşti – Constanţa pe Autostrada Soarelui, taxa de pod pentru un autoturism costă 13 lei/trecere la care se adaugă alţi 14,84 lei, rovinieta pentru o săptămână (dacă autoturismul nu deţine rovinietă valabilă). Pentru camioane grele rovinieta costă 54/zi sau 6000 lei/an iar o trecere la Feteşti 91 de lei sau 1584 lei pentru 20 de treceri. La Giurgeni- Vadu Oii, taxa de trecere este de 11 lei pentru autoturisme respectiv 64 lei /trecere pentru camioane grele.

Podul Cernavodă / Sursa foto: Ministerul Transporturilor