Bugetul Companiei de Drumuri va pierde 30 de milioane de Euro prin eliminarea taxelor de pod de la Feteşti şi Giurgeni/Grindeanu vrea o analiză înainte de votarea proiectului de lege depus de PNL

Podul Cernavodă pe Autostrada Soarelui

Bugetul CNAIR va fi ,,văduvit” de aprox. 30 de milioane de Euro dacă Parlamentul votează săptămâna viitoare Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor de pod de la Feteşti – pe Autostrada Soarelui, respectiv Giurgeni pe DN 2 A Slobozia- Constanţa, a anunţat la Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Proiectul care a trecut de Comisia de Transporturi este iniţiat de parlamentarii PNL şi ar urma să se aplice din 2022. Grindeanu spune că este nevoie de o analiză pentru că, în lipsa taxei, bugetul de stat ar trebui să vireze suplimentar banii (30 milioane Euro) către CNAIR pentru întreţinerea şoselelor : ,,Este în Parlament, chiar vine săptămâna viitoare la vot (în Plen), eliminarea taxei de pod de la Feteşti, dacă o eliminăm atunci ne ducem cu aprox. 30 de milioane de euro îmn bugetul CNAIR.  Nu vreau să o facem pe repede-înainte, e nevoie de o analiză. Dacă o eliminăm (n.r taxa Feteşti şi Giurgeni) atunci bugetul de stat trebuie să vină către CNAIR să acopere acest minus de 30 de milioane, nu vreau să văduvim bugetul. Dacă nu mai vrem taxă de drum (n.r taxă de pod) , atunci trebuie să vedem veniturile care vin” a spus Grindeanu. Săptămâna aceasta, Sindicatul Drumarilor Elie Radu a criticat Proiectul de Lege, considerându-l populist. Şi fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea încă din vară că eliminarea peajului nu e oportună fără o altă soluţie de finanţare pentru întreţinerea drumurilor.

Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor pentru podurile Dunărene (cu excepţia celui de la Giurgiu – Ruse administrat în comun cu partea bulgară) a fost aprobat în vară în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor  după ce a trecut şi de Senat. Iniţiatorul proiectului, deputatul PNL de Constanţa Bogdan Huţucă argumenta că peajul înseamnă, de fapt, o dublă taxare : „Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, preciza într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

Reparaţiile Capitale la Podurile Feteşti şi Cernavodă costă 135 milioane lei/Vinieta din Bulgaria este de 10 ori mai scumpă

Dacă din peajul de la Feteşti, CNAIR încasează 120- 150 de milioane de lei/an, reparaţiile capitale care au început anul acesta la podurile Borcea (Feteşti) şi Cernavodă costă 135 de milioane de lei, contractele fiind încheiate cu constructorul roman, Maristar iar lucrările cu finanţare europeană fiind în graficul asumat. Sunt primele intervenţii majore pentru cele două poduri deschise circulaţiei pe A 2 în anii 80, poduri care aveau nevoie de reparaţii şi consolidări, carosabilul fiind într-o stare proastă.

Pentru un drum Bucureşti – Constanţa pe Autostrada Soarelui, taxa de pod pentru un autoturism costă 13 lei/trecere la care se adaugă alţi 14,84 lei, rovinieta pentru o săptămână (dacă autoturismul nu deţine rovinietă valabilă). Pentru camioane grele rovinieta costă 54/zi sau 6000 lei/an iar o trecere la Feteşti 91 de lei sau 1584 lei pentru 20 de treceri. La Giurgeni- Vadu Oii, taxa de trecere este de 11 lei pentru autoturisme respectiv 64 lei /trecere pentru camioane grele.

Podul Cernavodă / Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Buna seara
    Daca se elimina taxa de trecere la poduri, înseamnă că valoarea rovinietei ori este prea mica ori nu ajunge unde trebuie.
    Întreținerea podurilor și a drumurilor revine CNAIR.
    DECI: cine minte ???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.