ANALIZĂ De ce vor liberalii să scoată taxa de pod de la Feteşti, pe Autostrada Soarelui. Cât încasează Compania de Drumuri din taxele de pod de la Feteşti şi Hârşova şi unde se duc banii / Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila

Podul Cernavodă pe Autostrada Soarelui Podul Cernavodă / Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Liberalii nu renunţă la eliminarea taxei de pod de la Feteşti pe Autostrada Soarelui, propunerea fiind reluată chiar de ministrul demis al Finanţelor, Dan Vîlceanu care ocupă şi funcţia de interimar la Transporturi. Joi, la deschiderea Salonului Auto Bucureşti, Vîlceanu a anunţat că proiectul de lege pentru eliminarea taxelor de pod de la Feteşti – A 2 şi Giurgeni pe Drumul Naţional 2 A are sprijinul tuturor partidelor, desi USR-PLUS s-a opus în mandatul lui Cătălin Drulă pe motiv că nu s-a stabilit cum se compensează încasările de cel puţin 150 de milioane de lei/an, bani care merg la întreţinerea autostrăzii A 2 : ,,Ştiţi că în acest moment există această dorinţă, a tuturor, pentru desfiinţarea taxei de pod de la Cernavodă. Proiectul de lege din Parlament este într-un stadiu destul de avansat, din câte cunosc. Deci, sunt tot felul de taxe puse de-a lungul timpului care nu au la bază un principiu general pentru toată lumea, astfel încât toţi să ştie ce trebuie să plătească. Din câte cunosc, iniţiativa din Parlament este susţinută de toate grupurile politice” a precizat, ministrul interimar, Dan Vîlceanu.

Proiectul de Lege pentru eliminarea taxelor pentru podurile Dunărene (cu excepţia celui de la Giurgiu – Ruse administrat în comun cu partea bulgară) a fost aprobat în vară în Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor şi merge la vot în Plen, după ce a trecut şi de Senat. Iniţiatorul proiectului, deputatul PNL de Constanţa Bogdan Huţucă argumenta că peajul înseamnă, de fapt, o dublă taxare : „Această taxă este una discriminatorie. Ea nu se justifică, deoarece șoferii oricum achită rovinieta pentru folosirea drumurilor naționale. Nu este corect ca unii români să plătească suplimentar aceeași taxă. Românii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Prin eliminarea acestei taxe sprijinim indirect atât antreprenorii, în special transportatorii, cât și angajații constănțeni. Pentru a avea o economie puternică și sănătoasă trebuie să înlăturăm bariere din calea antreprenorilor”, a precizat într-un comunicat deputatul Huțucă, șeful PNL Constanța.

De cealaltă parte, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea în vară că, eliminarea taxelor de la Feteşti şi Giurgeni ar ,,văduvi” bugetul CNAIR de 150 de milioane de lei, bani care sunt folosiţi pentru întreţinere : ,,S-a spus că ar fi o dublă taxare. Același lucru se petrece și în alte state europe, ca de exemplu Austria. Eliminarea taxelor ar văduvi bugetul CNAIR de 150 milioane de lei – 120 milioane lei pe an la Fetești și 30 de milioane la Giurgeni – Vadu Oii. Am cerut amortizat pe 5 ani investițiile în autostrada A2 pentru a o ține funcțională și se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani încasați se întreține autostrada. În acest moment, cu un buget dificil din cauza crizei economice, nu cred că este oportună eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumurile reparate. Și am discutat și în coaliție”, explica fostul ministru, Cătălin Drulă. De menţionat că, desi a promis că elimină taxa de la Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse ( 3 Euro/autoturisme) pe jumătatea de pe partea română, Cătălin Drulă a amânat decizia, invocând că măsura trebuie luată, totuşi de comun cu partea bulgară.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Reparaţiile Capitale la Podurile Feteşti şi Cernavodă costă 135 milioane lei/Vinieta din Bulgaria este de 10 ori mai scumpă

Dacă din peajul de la Feteşti, CNAIR încasează 120- 150 de milioane de lei/an, reparaţiile capitale care au început anul acesta la podurile Borcea (Feteşti) şi Cernavodă costă 135 de milioane de lei, contractele fiind încheiate cu constructorul roman, Maristar iar lucrările cu finanţare europeană fiind în graficul asumat. Sunt primele intervenţii majore pentru cele două poduri deschise circulaţiei pe A 2 în anii 80, poduri care aveau nevoie de reparaţii şi consolidări, carosabilul fiind într-o stare proastă.

Pentru un drum Bucureşti – Constanţa pe Autostrada Soarelui, taxa de pod pentru un autoturism costă 13 lei/trecere la care se adaugă alţi 14,84 lei, rovinieta pentru o săptămână (dacă autoturismul nu deţine rovinietă valabilă). Pentru camioane grele rovinieta costă 54/zi sau 6000 lei/an iar o trecere la Feteşti 91 de lei sau 1584 lei pentru 20 de treceri. La Giurgeni- Vadu Oii, taxa de trecere este de 11 lei pentru autoturisme respectiv 64 lei /trecere pentru camioane grele.

În Bulgaria, vinieta (taxa de drum) pentru o săptămână la categoria autoturisme este de 10 ori mai scumpă decât rovinieta noastră, costă 62 leva- 156 lei sau 42 de leva- 106 lei pentru un week end.

Sistem de taxare la Podul peste Dunăre de la Brăila

Podul peste Dunăre de la Brăila care ar putea fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului viitor (2023 cu toate drumurile de legătură) va avea o taxă de trecere. Este prevăzută în acordul de mediu din 2016, document pe care l-a consultat Economedia : ,,Două soluţii alternative sunt propuse pentru staţia de taxare : prima este pentru taxare manuală care constă în construirea unei zone de taxare cu cabine aferente, iar a doua constă într-o staţie de taxare automată care nu necesită nicio modificarea a carosabilului şi constă în instalarea unui portal de detectare.” se arată în acordul de mediu pentru Podul care costă aproape 500 de milioane de euro, fonduri europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu spune nimeni ca nu sunt benefici acesti bani pentru intretinerea autostrazii, dar de ce sa plateasca doar cei ce trec podul? Practic, instituiti o taxa pentru cei ce trec in Dobrogea… Total aberant si discriminatoriu… Probabil se doreste ca dobrogenii sa solicite autonomie… Glumesc, desi nu e de gluma cu asta… De descurcat, ne descurcam… Porturi, litoral, centrala atomo-electrica, rafinarie…

  2. Induceți lumea în eroare cu vinieta din Bulgaria de 10 ori mai scumpa. Pe o săptămână este 15 leva(7,5euro) dar ei mai au și vinieta de weekend la 10 leva. Mereu luam ca exemplu ce este prost/greșit și scump de la alții i. Dar sunt multe tari fără vinieta cu salarii de 10 ori peste minimul pe economie de la noi. Cu cât mai mulți bani la CNAIR, cu atât furaciunea este mai mare.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.