Paștele rămâne în continuare o perioadă aglomerată pentru călătorii – mulți români plecați în străinătate aleg să se întoarcă acasă de sărbători, potrivit celui mai recent studiu al platformei Vola.ro, citat de Horeca.ro. Analiza asupra călătoriilor de Paște arată dorința de a veni în țară a românilor din diaspora, care intenționează să petreacă la destinație între una și două săptămâni, dar și tendința românilor de a descoperi destinații noi și atipice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate că destinațiile clasice din Europa rămân în continuare populare, orașe precum Baku, Belgrad și Stockholm reflectă deschiderea românilor față de noi destinații.

Românii din diaspora revin acasă de Paște. București, Iași și Cluj-Napoca sunt aeroporturile preferate pentru zborurile spre România

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ca în fiecare an, mii de români din diaspora revin în țară pentru a-și petrece sărbătorile pascale alături de familie. Conform datelor Vola, 64% dintre rezervări au fost făcute pentru o singură persoană și cele mai multe bilete au avut ca destinație România, ceea ce confirmă că mulți români care locuiesc în străinătate aleg să revină acasă de Paște. În topul orașelor spre care aceștia vor zbura se regăsesc București, Iași și Cluj-Napoca.

În paralel, românii din țară au considerat că această mini-vacanță este o oportunitate perfectă pentru o călătorie în afara țării. Și în acest an apetitul pentru călătoriile externe a rămas ridicat, iar zborurile către orașele din Europa s-au bucurat de o cerere substanțială. Orașe precum Bruxelles, Paris, Milano, Londra sau Roma se află și anul acesta în topul preferințelor românilor pentru vacanța de Paște.
O noutate față de anii anteriori este interesul crescut pentru orașe atipice, precum Baku, Belgrad, Kos, Stockholm, Perugia, un semn că preferințele de călătorie ale românilor devin tot mai variate. De asemenea, în 2025 s-au remarcat și alte destinații noi în topul căutărilor, precum Abu Dhabi, Istanbul sau Tel Aviv. Turcia a atras atenția călătorilor în mod special, mai ales că în curând se va împlini un an de când a devenit accesibilă românilor doar cu cartea de identitate.

Prețul rămâne principalul criteriu în alegerea vacanțelor: zborurile low-cost, opțiunea preferată pentru escapadele de Paște

Anul acesta, în perioada Paștelui, prețul mediu al unui bilet de avion dus-întors a fost de 246 de euro, în creștere cu 14% față de 2024, iar valoarea medie a unei rezervări s-a ridicat la 326 de euro.
Românii care au ales să petreacă Paștele în afara țării s-au organizat din timp, astfel au ales să-și rezerve zborurile încă de la începutul lunii martie, pentru a profita din plin de mini-vacanța din perioada joi–luni. Cei mai mulți români și-au rezervat biletele de avion cu o lună  înainte de plecare, iar 30% dintre rezervări au fost făcute cu 2-3 luni în avans.
Totodată, majoritatea românilor au ales opțiunile de zbor accesibile, 67% dintre pasageri au optat  pentru companiile low-cost, precum Wizz Air sau Ryanair. În schimb, 18% dintre români au preferat zborurile combinate, iar 14% au ales companiile de linie, precum Tarom sau Lufthansa.