Piața globală de mașini electrice sau hibride de pasageri se extinde rapid în acest an, depășind cu mult nivelurile din 2020. Potrivit Adamas Intelligence, în prima jumătate a anului 2021, la nivel global, capacitatea totală a bateriilor instalate drumuri în toate mașinile electrice de pasageri nou vândute, a fost de 108 GWh (în creștere cu 157% de la an la an).
Implementarea este mult mai rapidă decât creșterea noilor înmatriculări a diverselor tipuri de mașini electrice (4,16 milioane – în creștere cu 109% de la an la an, cu 1,99 milioane în S1 2020), ceea ce înseamnă că capacitatea medie a bateriei per vehicul a crescut cu aproximativ 23%.
Peste 90% dintre celulele de baterie pentru EV provin de la doar șapte producători: CATL, LG Energy Solution, Panasonic, Samsung SDI, BYD, SK Innovation și CALB. Actualul lider de piață – CATL – sa extins cu 253% de la an la an, dar LG Energy Solution nu este departe.
Un lucru interesant este că, conform Adamas Intelligence, Tesla a implementat mai multe GWh de baterii în noi mașinile sale electrice decât următorii șase concurenți.
Unul dintre cele mai cele mai căutate tipuri de baterii este acum LFP (fosfat de litiu-fier), fără cobalt, cu o creștere de 1.500% de la an la an. Numai timpul va spune dacă chimicalele cu densitate mare de energie (NCA, NCM) vor reveni sau își vor pierde cota de piață.
În ceea ce privește materialele pentru baterii, implementate în prima jumătate a anului arată astfel:
- echivalent carbonat de litiu („LCE”) – 65.700 tone (în creștere cu 155% de la an la an), 51% carbonat, 49% ca hidroxid,
- nichel – 58.900 tone (în creștere cu 115% de la an la an),
- cobalt – 12.600 tone (în creștere cu 115% de la an la an).
Piața bateriilor crește rapid și cu investiții majore deja anunțate, în doar câțiva ani, ar trebui să atingă un nivel de peste 1.000 GWh anual.