Carrefour va rămâne în Belgia, asigură conducerea, subliniind că retailerul a înregistrat o redresare pozitivă în această țară. Sindicatele, pe de altă parte, își exprimă îngrijorarea serioasă, scrie Retail Detail.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conducerea Carrefour a asigurat sindicatele și angajații că retailerul va rămâne în Belgia. Acesta este răspunsul companiei la zvonurile privind o posibilă ieșire de pe piață, publicate în această dimineață de ziarele De Tijd și L’Echo. Retailerul consideră că aceste articole conțin multe presupuneri incorecte și speculații.

„Ca orice companie, Grupul Carrefour evaluează și optimizează în mod constant strategia și activitățile operaționale pentru a rămâne un actor relevant și a continua să ofere clienților noștri cele mai bune servicii”, a declarat Damien Bytebier, purtătorul de cuvânt al Carrefour Belgia. „În ultimii trei ani, Carrefour Belgia a înregistrat o schimbare pozitivă, care a fost apreciată de Grup. Carrefour este și va rămâne un actor indispensabil în Belgia. Acest lucru se datorează eforturilor tuturor angajaților noștri și obiectivelor ambițioase pe care le urmărim pentru a ne satisface clienții zi de zi.”, a adăugat el.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Sindicatele sunt îngrijorate, deși spun că vestea nu este o mare surpriză. „Am luat deja legătura cu colegii noștri din Polonia, România, Italia și Argentina și vedem că situația din Italia este foarte similară cu cea din Belgia. Nu s-au mai făcut investiții și spațiile comerciale sunt învechite, ceea ce observăm și în Belgia. În plus, cifrele financiare nu sunt prea bune”, a declarat Wouter Parmentier de la federația sindicală ACV Puls pentru publicația HLN. Potrivit acestuia, angajații sunt foarte îngrijorați. „Carrefour are angajați foarte loiali, cu vechime destul de mare, așa că o vânzare ar fi un șoc pentru ei.”

„Cu siguranță nu se va întâmpla ca mâine aceste magazine să dispară și toată lumea să-și piardă locurile de muncă”, a declarat expertul în comerț cu amănuntul Gino Van Ossel pentru VTM News. El subliniază că majoritatea operațiunilor au fost externalizate către antreprenori independenți. Pentru joi sunt planificate consultări sociale între conducere și sindicate, privind deschiderea duminicală a hipermarketurilor și supermarketurilor integrate. Este probabil ca acest subiect să fie, de asemenea, discutat.

Carrefour a primit aprobare pentru retragerea din Italia, are planuri pentru plecarea din Polonia

Carrefour a mai făcut luni, 1 decembrie, un pas pentru retragerea de pe o mare piață europeană. Comisia Europeană a aprobat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, preluarea controlului unic asupra Carrefour Italia S.p.A. de către NewPrinces S.p.A., ambele din Italia, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, transmite Agerpres.

Tranzacţia se referă în principal la producţia şi furnizarea de produse alimentare prin intermediul distribuţiei cu amănuntul.

Comisia a concluzionat că tranzacţia notificată nu ar ridica probleme de concurenţă, având în vedere impactul său limitat asupra concurenţei pe pieţele pe care îşi desfăşoară activitatea societăţile. Tranzacţia notificată a fost examinată în cadrul procedurii normale de revizuire a concentrării.

Grupul francez Carrefour are o rețea de 1.188 de locații în toată Italia – 41 de hipermarketuri, 315 supermarketuri, 820 de magazine de proximitate și 12 magazine cash & carry cu autoservire.

NewPrinces Group a anunțat în vară că va achiziționa toate magazinele grupului francez Carrefour, într-o tranzacție estimată la 1 miliard de euro. Înseamnă că supermarketurile Carrefour vor deveni italiene și, în termen de trei ani, vor reveni și la vechea marcă “GS” (Generali Supermercati).

Ministerul polonez al Agriculturii a recomandat săptămâna trecută guvernului să achiziționeze activele din Polonia ale gigantului francez Carrefour, care intenționează să se retragă din Polonia, scrie Notes from Poland.

Acestea ar putea fi apoi utilizate pentru a crea o rețea de retail alimentar de stat care ar contribui la combaterea „dominației lanțurilor de discount străine” și ar sprijini fermierii polonezi și alți producători, afirmă ministerul.

Carrefour a început să analizeze vânzarea afacerii sale din Polonia la începutul acestui an, atrăgând interesul marilor concurenți europeni, printre care Auchan din Franța, Kaufland din Germania, Netto din Danemarca, Silpo din Ucraina și Żabka din Polonia, potrivit presei.

Ministerul polonez Agriculturii afirmă că dorește ca grupul alimentar de stat National Food Group (KGS) să participe la licitația pentru cele aproape 850 de magazine Carrefour. Decizia finală în această privință va fi luată de ministerul activelor de stat, care supraveghează KGS.

Cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Polonia sunt deținute de companii străine, cum ar fi Biedronka (portugheză), Lidl (germană), Kaufland și Auchan.

Carrefour operează una dintre cele mai mari rețele de retail din Polonia, cu aproape 850 de puncte de vânzare în șase formate.

Potrivit site-ului web al companiei, portofoliul său include peste 90 de hipermarketuri și peste 150 de supermarketuri, împreună cu șapte magazine en-gros și discount. Majoritatea locațiilor sunt magazine mai mici, cu peste 530 de magazine de proximitate și specializate la nivel național.

Carrefour deține, de asemenea, active substanțiale în afara magazinelor sale. În Polonia, deține 45 de centre comerciale, aproape 40 de benzinării și cinci depozite centrale care susțin operațiunile sale logistice.

Planurile Carrefour pentru România

Lanțul ar lua în considerare, de asemenea, vânzarea celor aproape 460 de magazine din România, iar printre cumpărătorii interesați se numără cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, Żabka, care s-a extins recent în România.

Cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, Żabka, a deschis al 100-lea magazin al mărcii sale românești, Froo, la un an după lansarea acesteia pe piața românească.

La începutul lunii noiembrie, Carrefour România a reacționat printr-un comunicat de presă la referitor la la informațiile că ar vinde magazinele din țară, publicate inițial de presa franceză.

Carrefour a afirmat că “articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.”

De asemenea, retailerul francez mai arată și că în acest an și-a continuat extinderea în România.

Carrefour se află pe locul 4 în topul retailerilor din România, cu o cifră de afaceri de 12,54 miliarde lei și un profit net de 52,4 milioane lei. Numărul total de angajați a fost de 10.141, iar vânzările per angajat au fost de 1,23 milioane lei. Carrefour este deținut de Hyparlo Sas, companie din Franța, cu un procent de 94,36%.