Carrefour România a înregistrat vânzări în creștere 17,8% în trimestrul patru din 2022, în comparație cu 2021, în special datorită bunei performanțe a hipermarketurilor, într-un context normalizat pentru cele situate în centre comerciale, potrivit unui comunicat de presă al companiei. România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 9% în termeni comparabili (LFL).
Carrefour România a încheiat anul financiar cu 402 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii decembrie 2022 – hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.
Astfel, în 2022, Carrefour și-a continuat expansiunea și a deschis 46 de magazine, dintre care patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market și 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză; alături de o extindere a amprentei digitale prin intermediul partenerilor, Bringo și Glovo România. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al afacerii.
„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar și un an plin de provocări pentru industria de retail și, în pofida inflației, am reușit să absorbim perturbarea din piață, să ne asumăm o parte din costuri și să protejăm puterea de cumpărare a clienților noștri din România, printr-o varietate de măsuri, precum promoții, produse marcă proprie, activări comerciale”, a declarat Régis Moratin, chief financial officer Carrefour România.
La nivel de grup, Carrefour a înregistrat o creștere a vânzărilor de 8,5% față de 2021, o creștere de 26% a sectorului de e-commerce și un flux record de numerar net disponibil liber de 1,26 milioane euro în 2022, comparativ cu 1.227 milioane în 2021.