Majorarea cererii pentru maşini de lux şi creşterile de preţuri au alimentat profitul grupului german Mercedes-Benz anul trecut, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.
În 2022, veniturile au urcat cu 12%, la 150 miliarde de euro, de la 133,8 miliarde de euro în 2021, în timp ce vânzările au crescut cu 12%, a anunţat vineri producătorul german de vehicule de lux.
Profitul atribuibil acţionarilor din operaţiuni continue a ajuns la 14,5 miliarde de euro, sau 13,55 euro pe acţiune, de la 10,7 miliarde de euro, sau 10 euro per titlu, în 2021. De asemenea, câştigurile înainte de taxe şi dobânzi, ajustate pentru elementele excepţionale au înregistrat un avans de 20% anul trecut, la 20,66 miliarde de euro.
Consiliul de Administraţie ar urma să propună pentru 2022 dividende de 5,2 euro pe acţiune, faţă de 5 euro per titlu în 2021.
Pentru 2023, Mercedes se aşteaptă ca vânzările să fie în linie cu cele din 2022.
Mercedes, una din puţinele companii germane care şi-au menţinut obiectivele pentru 2022 şi chiar au majorat în octombrie estimările de profit în pofida mediului instabil, şi-a îndeplinit ţinta de a înregistra o rentabilitate ajustată a vânzărilor la divizia auto de 13% – 15%, raportând un nivel al indicatorului de 14,6%.
Totuşi, compania estimează pentru 2023 o rentabilitate ajustată a vânzărilor la divizia auto de 12% – 14% şi câştiguri uşor sub cele din 2022.
Comenzile sunt reduse în Europa, iar China, cea mai mare piaţă auto din lume, a fost afectată de pandemie, dar cererea în SUA încă este solidă, a informat Mercedes.
Câştigurile companiei în trimestrul patru din 2022 s-au situat la 5,4 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la cinci miliarde de euro.
Mercedes va răscumpăra acţiuni de până la patru miliarde de euro până în 2025.