Retailerii Profi, Auchan și Kaufland anunță că au plafonat deja adaosurile comerciale la produsele de bază, Profi fiind primul care a anunțat plafonarea începând din weekend-ul 15-16 iulie. Retailerii transmit că toate produsele cu preț redus vor fi ușor de identificat la raft, fiind marcate cu o etichetă specială.
Cotele de adaos comercial pentru 14 grupe de produse alimentare se vor limita, începând de marţi, 1 august, pentru o perioadă de 3 luni, ordonanţa de urgenţă privind stoparea creşterii preţurilor la alimentele de bază fiind aprobată de Guvern în data de 30 iunie 2023.
Alimentele care vor beneficia de reducerea cotelor de adaos comercial, discutate şi agreate cu toate părţile implicate în producţia şi comerţul cu alimente, sunt: pâinea albă simplă 300 – 500 grame, fără specialităţi; lapte de vacă proaspăt 1,5% grăsime, 1 litru; brânză telemea de vacă vrac, iaurt simplu din lapte de vacă, grăsime 3,5%, maximum 200 grame; făină albă de grâu “000” 1 kg; mălai 1 kg; ouă găină calibru M 10 bucăţi; ulei de floarea soarelui 1 litru; carne proaspătă pui (pui întreg, tacâmuri de pui, pulpe pui întregi cu os, aripioare de pui); carne proaspătă de porc (carne de lucru, pulpă de porc cu os şi fără os, spată porc); legume proaspete vrac (roşii, castraveţi, ceapă galbenă, fasole uscată, morcovi, ardei gras, ardei kapia); fructe proaspete vrac (mere roşii şi mere golden, prune, pepene roşu, struguri de masă); cartofi proaspeţi albi vrac; zahăr alb tos 1 kg.
Kaufland
Kaufland România spune că a aplicat reducerile prin care se limitează adaosurile comerciale la 14 categorii de alimente de bază, începând cu data de 26 iulie, potrivit unui răspuns al reprezentanților Kaufland transmis la cererea Economedia.
Astfel, reprezentanții Kaufland au transmis că au scăzut prețurile la peste 200 de articole care fac parte din categoriile importante și contribuie la necesarul zilnic al oricărei familii, cum sunt pâinea, produsele lactate, carnea, ouăle, legumele, fructele și nu numai.
„Articolele cu preț scăzut ca urmare a O.U.G. privind limitarea prețurilor la alimentele de bază vor fi, de altfel, marcate corespunzător la raft. În afară de măsurile solicitate de autorități, prin intermediul acestei Ordonanțe de Urgență, în magazinele noastre se vor desfășura campaniile de reduceri pe care le implementăm oricum, regulat, pentru a ne sprijini clienții și a le oferi un coș zilnic cât mai ieftin, cu produse proaspete și de cea mai bună calitate”, potrivit răspunsului Kaufland.
Auchan
Reprezentanții Auchan transmit că au aplicat reducerea prețurilor la alimentele de bază și că acordă reduceri suplimentare la peste 100 de produse.
„În contextul acțiunii Guvernului României prin Ordonanța de Urgență privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, Auchan s-a asigurat nu doar de deplina ei aplicare, dar a și implementat o reducere suplimentară de preț pentru o bună parte dintre produsele vizate de actul normativ, cu scopul de a asigura un efect și mai puternic al acestei acțiuni, pe perioada ei de aplicare”, potrivit comunicatului de presă al companiei.
Auchan transmite că toate produsele cu preț redus care fac obiectul OUG vor putea fi ușor de identificat la raft, fiind marcate cu o etichetă specială.
Profi
Retailerul alimentar Profi a anunțat luni că a plafonat anticipat adaosurile comerciale, începând din weekend-ul 15-16 iulie. „Susținem măsura guvernului de a combate creșterile prețurilor alimentelor de bază prin limitarea adaosurilor comerciale, și o aplicăm chiar înainte de 1 august, dată la care devine obligatorie conform ordonanței de guvern”, a declarat atunci Magda Amarie, director operațional Profi.
„În toate magazinele Profi produsele cu adaosuri plafonate conform legislației privind combaterea creșterii excesive a prețurilor la produsele alimentare, reprezentată de Ordonanța de Urgență nr. 67/2023, sunt mai ușor de găsit, fiind marcate la raft cu eticheta de culoare galbenă cu textul „ADAOS DEJA MIC”, transmitea în luna iulie retailerul.
METRO
METRO a transmis, la cererea Economedia, că adaosurile comerciale pe care le practică retailerul erau deja de ceva timp sub procentul de 20% pe majoritatea articolelor din întreg portofoliul comercializat.
„Politica de stabilire a prețurilor de vânzare a METRO, ca și comerciant cu ridicata, ține cont de nevoile clienților profesioniști revânzători și Horeca, astfel că adaosurile comerciale sunt poziționate deja de mai multă vreme sub procentul de 20% pe majoritatea articolelor din întreg portofoliul comercializat”, potrivit unui răspuns transmis de reprezentanții METRO.
Mega Image
Reatilerul Mega Image a anunțat că de la 1 august 2023 clienții pot găsi în toate magazinele Mega Image și Shop & GO din București și din țară produse din coșul de bază, la prețuri cu adaos comercial limitat.
Compania spune că produsele vor fi semnalizate corespunzător și la raft, pentru a oferi o experiență ușoară și transparentă la cumpărături, în toate magazinele din rețeaua Mega Image.
„Avem angajamentul să oferim clienților produse de calitate la prețuri bune, produse locale care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat, alături de o experiența completă la cumpărături, prin specificul și formatul magazinelor noastre. Aplicarea prevederilor ordonanței de urgență guvernamentală contribuie la întărirea eforturilor noastre din ultimul an de a veni în întâmpinarea clienților care acordă din ce în ce mai multă atenție raportului calitate preț, în contextul economic cu multe provocări”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
Carrefour
Carrefour România transmite că implementat noile măsuri guvernamentale, începând cu 1 august, ce completează măsurile anti-inflație.
„Începând cu această dată, compania a răspuns solicitării autorităților de a plafona adaosul comercial la produse esențiale, cum ar fi pâine albă, lapte de vacă, brânză telemea de vacă vrac, iaurt simplu din lapte de vacă, făină albă de grâu, mălai, ouă de găină calibrul M, ulei de floarea-soarelui, carne proaspătă de pui și porc, legume și fructe proaspete. Aceste produse vor fi semnalizate corespunzător la raft, pentru a facilita identificarea lor rapidă de către toți clienții”, potrivit reprezentanților Carrefour.
Compania transmite că a implementat deja un plan de acțiuni care asigură prețuri echilibrate care să sprijine consumatorii, în toate punctele în care aceștia aleg să meargă la cumpărături. „Campaniile Top 100 produse HIT, prin care oferim zilnic 100 de produse alimentare, proaspete sau de uz casnic, la cel mai mic preț de pe piață, garantat, și Bonul de Weekend, prin care, în fiecare weekend, oferim 20% reducere la patru categorii de produse, sub formă de voucher la următoarea sesiune de cumpărături, sunt printre cele mai apreciate de către clienții noștri”.